Vaktmästare till Svenska Kraftnät i Sundbyberg

Devotum AB / Vaktmästarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Strängnäs, Norrtälje eller i hela Sverige

Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 1000 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Bakgrund

Svenska kraftnät genom fastighetsenheten har behov av att förstärka med en Vaktmästare på HK i Sundbyberg. Du kommer tillsammans med en anställd vaktmästare se efter huvudkontoren i Sundbyberg vad gäller att ta emot ärenden och felanmälningar.

Uppdragsbeskrivning

För att passa för uppdraget innebär det att konsulten ska ha allmän kunskap om att hantera ärenden och felanmälningar som kommer in. Att kunna hantera dessa ärenden samt att utföra ronderingar i byggnaden vanliga operativa vaktmästaruppgifter. Arbetsuppgifterna kommer vara både praktiska och administrativa.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)

Publiceringsdatum
2022-09-26

Dina arbetsuppgifter
I rollen som vaktmästare förväntas du att:

• Hantera beställningar och kontakter med verksamheten.
• Ha löpande kontakt med fastighetsägare.
• Tillse att det är ordning och reda på kontoren.
• Ha kontakt med underentreprenörer och leverantörer, planera in ledsagning samt ansvara för dessa när de är på plats i Svenska kraftnäts lokaler.
• Avhjälpa akuta fel på kontoret, mestadels genom fastighetsägarens driftorganisation.
• Hantera inventeringar, beställningar och vid behov påfyllning av diverse material och utrustning.
• Delta i skyddsronder, kvalitetskontroller, fastighets- och mötesrumsronderingar genom att följa satta rutiner.
• Utföra mindre flyttar av möbler, material och utrustning.
• Hantera felanmälningar och ledsagning av leverantörer vid felhantering samt ledsagningar för att leverantörer ska kunna utföra planerat underhåll.
• Utföra mindre reparationer och åtgärder samt andra vaktmästeritjänster.
• Vid behov vara Fastighetsenheten behjälplig på plats med andra enklare praktiska arbetsuppgifter.

Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).

Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10 till 12 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.

Omfattning

Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100% under hela uppdragstiden.

Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för Svenska kraftnät så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.

Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:

Skallkrav

Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):

• Konsulten ska ha relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.

Kompetens och Erfarenhet:

• Minst 2 år erfarenhet av att ha arbetat i administrativa ärendehanteringssystem för beställningar och felanmälan.
• Minst 2 års erfarenhet av daglig samverkan med verksamhet samt kontakter med leverantörer och fastighetsägare.
• Har minst 2 års praktiska kunskaper som vaktmästare.
• God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska

Börkrav

• Tidigare arbetslivserfarenhet av arbete på en myndighet.
• B Körkort.

Heltid: 40h i veckan

Uppdragsperiod: 01-dec-2022 - 30-nov-2023

Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader/år): 1+1 år

Placering: Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Devotum AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Devotum AB (org.nr 556685-9293), http://www.devotum.se

Arbetsplats
Devotum

Kontakt
Corazon Wiksell
corazon.wiksell@devotum.se
0046705931490

Jobbnummer
7016999

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Devotum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Devotum AB: