Vägledare

Östersunds Kommun / Behandlingsassistentjobb / Östersund
2016-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vägledare" (publicerad 2022-09-12) ⬅️


Visa alla behandlingsassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

2-3 tillsvidaretjänster, deltid 77%. Tillträde 2016-09-01, eller enligt överenskommelse.
Schemalagd arbetstid - dag, natt, kväll och helg.

Socialförvaltningen består av fyra olika verksamhetsområden: Öppenvård, Barn ungdom vuxen, Försörjningsstöd och Område integration.

Område integration består av två enheter: Integrationsservice som ansvarar för mottagandet av vuxna och familjer, samt Ung integration som ansvarar för mottagande av ensamkommande asylsökande barn/ungdomar mellan 14 och 18 år. Ung integration har idag ca 120 medarbetare fördelat på administration och tio hem för vård eller boende (HVB) med totalt 160 boendeplatser. Boendena arbetar salutogent med ungdomarnas omvårdnad och integration i det svenska samhället. Ung integration har tre tjänster på gemensam jour, som inte är vanliga vägledartjänster utan resurstjänster som stöd till ordinarie verksamhet och personal.

• Vara gemensam jour för tre HVB hem nattetid. Dagtid resurs på ett HVB hem med mycket fokus på praktiska arbetsuppgifter som stöd till ordinarie personal.
• Vara ett nära vuxenstöd och en förebild för ungdomarna i vardagen.
• Medverka till att göra ungdomarnas vardag meningsfull, begriplig och hanterbar.
• Medverka till ungdomarnas omsorg, introduktion och integration i det svenska samhället.
• Arbeta strukturerat och pedagogiskt med ungdomarnas utveckling och lärande.
• Vid behov föra journal till socialtjänsten.
• Den dagliga skötseln av boendet.

Önskvärt är minst ettårig eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Körkort är ett krav.

Att arbeta med ensamkommande flyktingbarn är ett komplext arbete och vi ser gärna att du har:
• Erfarenhet av arbete med ensamkommande, asylsökande eller med PUT.
• Erfarenhet av pedagogiskt och strukturerat arbete med ungdomar.
• God förmåga till både muntlig och skriftlig kommunikation på svenska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Eftersom gemensam jour är ett extra stöd nattetid till flera boenden ser vi att du är en trygg och lugn person som kan handskas med olika typer av stressande situationer.

Utdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister krävs före anställning.
Önskvärt är minst ettårig eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Körkort är ett krav.

Att arbeta med ensamkommande flyktingbarn är ett komplext arbete och vi ser gärna att du har:
• Erfarenhet av arbete med ensamkommande, asylsökande eller med PUT.
• Erfarenhet av pedagogiskt och strukturerat arbete med ungdomar.
• God förmåga till både muntlig och skriftlig kommunikation på svenska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Eftersom gemensam jour är ett extra stöd nattetid till flera boenden ser vi att du är en trygg och lugn person som kan handskas med olika typer av stressande situationer.

Utdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister krävs före anställning.

Provanställning tillämpas vid behov.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Publiceringsdatum
2016-06-27

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-14
Sök via länk nedan
Ange följande referens när du ansöker: 99:2016:30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Morgan Nordbakk, teamchef 070-1913361 morgan.nordbakk@ostersund.se

Företag
Östersunds kommun

Adress
Östersunds kommun
Rådhuset
83182 Östersund

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2925026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: