Utvecklingsledare lönebildning

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Personalenheten samordnar, stöttar och utvecklar arbetsgivarfunktionen inom universitetet i frågor som bland annat rör arbetsvillkor, arbetsmiljö, ledar- och kompetensutveckling, likabehandling, pensioner och systemstöd. Genom kollektivavtalade löneökningar investerar universitetet årligen mellan 80 och 90 mkr i viktiga medarbetare. Som ett led att nå uppsatta mål söker vi nu dig som har kunskap om hur lönebildning kan användas för att stödja verksamhetens kompetensförsörjning och främja god måluppfyllelse.

Som utvecklingsledare får området lönebildning blir din främsta uppgift att utveckla universitetets strategiska arbete inom området. Tjänsten innebär att du kommer att leda arbetet med att ta fram gemensamma processer och principer i syfte att skapa korrekta förutsättningar för lönesättning vid såväl nyanställning som vid lönerevision. Detta innebär bland annat att du kommer att uppdatera, utarbeta och ge förslag på nya anvisningar och styrdokument. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ta fram relevant statistik, genomföra övergripande kartläggningar och analyser. Du inhämtar kvalitativ/nyanserad information från verksamheten och föreslår prioriteringar till ledningen. I arbetet ingår att följa upp tidigare revisioners utfall och identifiera möjliga förbättringsområden. I ditt ansvarsområde ingår att planera, samordna och kommunicera revisionen med verksamheten. Du kommer att ta fram strategier och delta i fackliga förhandlingar om lokala överenskommelser. Du planerar och genomför relevanta utbildningsinsatser för chefer och lokala stödfunktioner. Som en del av din omvärldsbevakning kommer du att ingå i ett nationellt lönebildningsnätverk. Under förutsättning att utrymme finns kan arbetsuppgifterna vid vissa tidpunkter komma att omfatta hela personalområdet.

• Högskoleutbildning inom HR eller annan relevant utbildning för arbetsuppgifterna. - Flerårig erfarenhet av självständigt HR arbete varav minst fem år med inriktning lönebildning på strategisk nivå i en större organisation. Det är viktigt att du har ett strategiskt förhållningssätt och förstår vikten av analys och uppföljning innan förslag om nya strategier och mål tas fram. För att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad, analytisk, initiativrik och handlingskraftig. Vi förutsätter att du dessutom är ansvarstagande, samarbetsinriktad och kommunikativ. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av förhandlingsarbete samt erfarenhet av att planera och genomföra utbildningsinsatser.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Provanställning tillämpas Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2016-09-08

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-29
Välommen med din ansökan på Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: PET 2016/505

Kontakt
Biträdande chef, Tommy Christensen, 031-7865342 tommy.christensen@gu.se

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Universitetsplatsen 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7860000

Jobbnummer
3036887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: