Utvecklingsledare digitalisering koncernövergripande

Hultsfreds kommun, Kommunstyrelse / Datajobb / Hultsfred
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Hultsfred, Vimmerby, Högsby, Ydre, Oskarshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hultsfreds kommun, Kommunstyrelse i Hultsfred

Vi söker en utvecklingsledare för vår digitala transformation. En tjänst som finns på koncernövergripande nivå och ska hjälpa vår digitaliseringschef och verksamheter att genomgå digital transformation. Vår kommun och offentliga Sverige behöver än mer hitta sätt att nyttja digitaliseringens kraft för att ge våra invånare bättre och kostnadseffektivare service.
Vet du hur man ser förbättringspotential i en verksamhet och kan översätta det till digitala lösningar? Gillar du gränsytan mellan verksamhet och IT och kan vara språkrör för båda? Är du en projektledare som kan starta och gå i mål med projekt om och om igen? Sök jobbet hos oss - vi är en utvecklingsintresserad kommun.

Du kommer till en organisation med gott samarbete mellan politik och förvaltning, mycket hög frisknärvaro och motiverade medarbetare. Det har vi data på och visar dig gärna. Vi har ordning på vår ekonomi och vi vill egentligen bara en sak - att våra kommuninvånare får så rika liv som möjligt - att vi bidrar till välfärdssamhället Sverige på bästa sätt vi kan.

Hultsfreds kommun har ca 14 000 invånare. Vi är ca 1600 anställda och omsätter 1,4miljarder.

Publiceringsdatum
2023-01-26

Arbetsuppgifter
Vi formar fortfarande våra arbetssätt och kultur vad gäller förmågan att nyttja digitaliseringens kraft för våra kommuninvånares bästa. Tjänsten är ny. Du kommer tillsammans med vår digitaliseringschef finnas på koncernledningsnivå. Det innebär att du kommer att få arbeta med projekt inom alla våra verksamheter. Där får du vara med och skapa vår framtid. Verksamheterna har kommit olika långt och det gör att en central projektledare behöver kunna situationsanpassa sitt arbete. Att ha en bra uppsättning av projektledningsmetodiker och bred generell erfarenhet av att kunna identifiera, föreslå och leda digitala projekt kommer göra dig framgångsrik. Vi samverkar inom flera områden med andra kommuner och vi har en gemensam e-tjänsteplattform i länet. Till detta har vi en samverkansorganisation som finns i Kalmar Cesam H.
Vi har IT-avdelningen och informationssäkerhet inom vår egen organisation.
Du kommer utgå ifrån vår portfölj för koncernens digitaliseringsprojekt.

Kvalifikationer
Vi tror att du kännetecknas av följande personliga egenskaper:
• Förmåga att se både helheter och detaljer
• Mål- och resultatorienterad
• Förmåga att påverka och entusiasmera
• Förbättringsorienterad
• Förmåga att skapa samverkan och bygga relationer
• Mycket nyfiken på ny kunskap och förmåga att omsätta till nyttor.
• Förmåga att göra det svåra enkelt och greppbart

Vi bedömer att du behöver ha nedanstående kvalifikationer för att lyckas
som utvecklingsledare:
• Erfarenhet av projektledning inom stora organisationer.
• Erfarenhet utveckling av digitala tjänster. Inom företag eller offentlig sektor.
• Kunskap om processkartläggning.
• Kunskap om projektledningsmetodiker.
• Mycket hög förståelse och intresse för digital transformation både tekniskt och vad den kan åstadkomma för människan.
• Lämplig akademisk examen, eller annan utbildning inom relevant område som vi bedömer likvärdig.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Meriterande är:
• Erfarenhet av Microsofts Power Platform.
• Erfarenhet eller utbildning från något av de tekniska områdena inom digitalisering eller business intelligence. Till exempel erfarenhet eller utbildning inom AI, RPA, UX, PBI, SQL.
• Certifieringar inom processtyrning, projektledning (IPMA, PMI) och tjänsteutveckling.
• Projektledarutbildningar
• Nätverk och kännedom om kompetenser inom digital transformation.
• Kunskap om hur Sveriges samhällssystem är uppbyggt. Gärna hur de
digitala initiativen samspelar på lokal och nationell nivå.

Vi är positivt inställda till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens behov. Placeringsort för den här tjänsten är Hultsfred men placering på annan ort kan diskuteras. Anställningen är tills vidare, heltid. Men även andra anställningsformer kan diskuteras baserat på dina preferenser.

Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare.

Körkort krävs.

Vänta inte med att söka! Vi tillämpar löpande intervjuer och urval.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Hultsfreds kommun erbjuds du goda möjligheter till utveckling och förmåner. Vi vill att varje medarbetare ska få ett hållbart arbetsliv och känna sig trygg i sin anställning. Det är också viktigt att våra medarbetare har en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Hultsfreds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

• Vill du ha mer information om hur du söker jobb hos oss eller om du har skyddad identitet: https://www.jobbaihultsfred.se/sa-har-soker-du-jobb-hos-oss/
• Mer om vår verksamhet hittar du på http://www.hultsfred.se/kategori/invanare/kommun-politik/.
• Våra förmåner med mera finner du på: https://www.jobbaihultsfred.se/

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1194454".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hultsfreds kommun (org.nr 212000-0712)

Arbetsplats
Hultsfreds kommun, Kommunstyrelse

Kontakt
Kommunchef
Lars-Erik Rönnlund
lars-erik.ronnlund@hultsfred.se
0495-24 08 21

Jobbnummer
7382898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hultsfreds kommun, Kommunstyrelse

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hultsfreds kommun, Kommunstyrelse: