Utvecklare inom visualisering vid MIT och Visualiseringscenter C
Linköpings universitet / Datajobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Norrköping,
Finspång,
Linköping,
Motala,
Kinda eller i
hela Sverige Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vid Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN), Campus Norrköping, bedriver vi utbildning och forskning inom fysik och elektroteknik, kommunikations- och transportsystem samt medie- och informationsteknik. Institutionen är bland annat känd för sin verksamhet inom logistik, visualisering och organisk elektronik. Vi förenar akademisk höjd med fruktbar samverkan med det omgivande samhället.
Läs mer:
https://liu.se/organisation/liu/itnAvdelningen för medie- och informationsteknik (MIT) och Visualiseringscenter C har omfattande verksamhet inom visualisering, datorgrafik och interaktion med forskning i världsfronten, samarbeten med näringsliv samt utveckling av installationer i centrets publika del och produktion av innehåll till centrets domteater och övriga immersiva miljöer. MIT och centret har ett team av kvalificerade utvecklare för vidareutveckling och kvalitetssäkring av centrets mjukvaruplattformar och vi söker nu en kvalificerad utvecklare (tekniker) inom interaktiv datorgrafik och visualisering.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team av utvecklare och mjukvarudesigners och dina arbetsuppgifter kommer bestå i utveckling av webbapplikationer och integration/gränssnitt i Unreal Engine. I det primära projektet ska en webbapplikation för lärande utvecklas och som ska samla in data för senare analys mha Deep Learning/Machine Learning. I det andra projektet utvecklar vi flertalet installationer för publika miljöer i science centers för vetenskapskommunikation och utforskning av data med hjälp av olika interaktionsmetoder (främst touchbord och storskaliga displaysystem). Du kommer att ingå i ett team med utvecklare, interaktionsdesigners och pedagoger för att möta projektets specifika behov. Den primära plattformen för interaktion och visualisering är Epic Games Unreal Engine men vi integrerar också back-end lösningar för bearbetning av data och Webb-front-end utveckling.
Din framtida arbetsplats
Du kommer att arbeta på avdelningen för medie- och informationsteknik. Verksamheten vid avdelningen utgör även LiUs del i konsortiet Visualiseringscenter C. Din hemvist är gruppen för Immersiv Visualisering men du kommer också arbeta med gruppen inom Visuellt Lärande och Kommunikation samt gruppen för Datorgrafik och Bildbehandling.
Publiceringsdatum2021-09-17KvalifikationerVi söker nu en utvecklare som har utbildning, erfarenhet och kunskaper inom utveckling av webbapplikationer och är bekant med ramverk som React, Vue. Har du dessutom erfarenhet av användargränssnitt och att skapa 3D-miljöer i Unreal Engine är det ett stort plus. Du är en god samarbetspartner och kommunicerar väl på engelska i både tal och skrift. Vi ser också att du har god förmåga att arbeta självständigt och är självgående samt har god förmåga att ta initiativ. Specifikt söker vi dig med följande kvalifikationer:
• Webbutveckling: JavaScript, TypeScript, React, Vue
• Interaktiva webbapplikationer med Babylon och/eller PIXI.
• Integration med Databaser som mySQL i webbmiljöer
• Gränssnitt med Unreal Motion Graphics och Blueprints i Unreal Engine (meriterande)
• Design och modellering av 3D-miljöer i Unreal Engine (meriterande)
Du bör ha god erfarenhet av JavaScript och verktyg för interaktiva webbapplikationer samt ha erfarenhet av versionshantering och källkodsflöden för Continuous Integration/Deployment. Även erfarenheter kring databasintegration i webbmiljöer är meriterande. Erfarenhet av spelmotorer, särskilt Unreal Engine är extra meriterande.
Anställningens omfattning
Heltid, fram till 2022-05-31.
TillträdeEnligt överenskommelse, snarast möjligt hösten 2021.
Lön och förmåner
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.
Läs mer om förmåner för anställda här.
Facklig kontaktInformation om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.
Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 27 september 2021. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinköpings Universitet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linköpings Universitet (org.nr 202100-3096),
https://www.liu.se/ Jobbnummer 5976405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.