Utskottssekreterare och IT-administrativt stöd, ref nr 2021

Trollhättans Stad / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan, Vänersborg, Alingsås eller i hela Sverige

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi 54 873 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är 4 800 medarbetare i 360 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Om verksamheten:Arbetsmarknads- och socialförvaltningen har ca 270 anställda. Tjänsten tillhör den administrativa gruppen, 12 tjänster som tillhör den centrala administrationen.
Arbetsuppgifter:Som utskottssekreterare har Du som huvuduppgift att organisera och administrera förvaltningens sociala utskott. Utskotten är det politiska organ där beslut tas om vård inom socialtjänsten. Utskottssekreteraren hanterar myndighetsbeslut och arbetar under sekretess.
IT-administrativt stöd innebär att Du är en av tre som hanterar det verksamhetssystem, Viva, som socialtjänsten använder för dokumentation. Rent praktiskt handlar det om allt ifrån vägledning och support, utbildning och utveckling samt rent administrativa arbetsuppgifter. Andra administrativa arbetsuppgifter kan ingå i tjänsten.
Kvalifikationer:Vi förväntar oss att Du:
• Har högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Har mycket god datavana och är intresserad av att arbeta med IT
• Har god förmåga att arbeta självständigt
• Har mycket god organisationsförmåga
• Är socialt intresserad och har god förmåga till samarbete och kommunikation
• Kan formulera Dig väl i tal och skrift
Det är meriterande om Du har arbetat inom kommunal verksamhet, gärna vård och omsorg eller socialtjänst. Det är önskvärt med erfarenhet av arbete med myndighetsbeslut eller juridiska dokument. Personlig lämplighet har stor betydelse då tjänsten är en mycket viktig del i socialtjänstens kärnverksamhet.
Anställningsform:Allmän visstidsanställning
Anställd from/tom:Enl överenskommelse - 1 år med ev förlängning
Tjänstgöringsgrad:100%
Sista ansökningsdag:2010-04-07
Anställningsintervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningstiden.
Kontaktperson(er)/tfn:
Tobias Gröndahl, planerings- och utvecklingschef, tfn 0520-49 72 21, 070-666 83 93
Fackliga företrädare:SKTF, tfn 0520-49 78 50, www.sktf.se/trollhattan
Elektronisk ansökan:När Du söker tjänster inom Trollhättans Stad använder Du vårt e-rekryteringssystem. Detta för att få en mer effektiv, snabbare och säkrare hantering av Din ansökan. Sökinstruktioner finner Du på vår hemsida: www.trollhattan.se. För att komma till ansökningsformuläret klicka länkennedan.

Publiceringsdatum
2010-03-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-07
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Trollhättans Stad

Adress
Trollhättans Stad
• Trollhättan

Jobbnummer
611395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Stad: