Utredningssekreterare till överförmyndarenheten
Norrköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
2012-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare till överförmyndarenheten" (publicerad 2017-12-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Enligt lag har den som lider av sjukdom, psykisk störning, försvagat hälsotillstånd eller liknande förhållanden och som inte förmår sköta sina ekonomiska och/eller personliga angelägenheter, rätt att få hjälp från god man eller förvaltare. Överförmyndaren är en kommunal tillsynsmyndighet som utövar tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Överförmyndarens verksamhet regleras av lagstiftningen i bland annat föräldrabalken. Överförmyndarenheten ger stöd till överförmyndaren och ingår i kommunstyrelsens förvaltning.
Publiceringsdatum2012-02-08Dina arbetsuppgifterTill överförmyndarenheten söker vi en utredningssekreterare som ska arbeta med godmanskap/förvaltarskapsärenden samt kunna ge rådgivning i dessa frågor. Som utredningssekreterare kommer du att handlägga och fatta beslut i ärenden efter delegation från överförmyndaren. Ha kontakt med huvudmän det vill säga de som ansökt om, eller har god man eller förvaltare. Ha kontakt med myndigheter, domstolar och förvaltningar som är berörda av överförmyndarens tillsyn eller enskilda ärenden. Ge information och utbildning till gode män och förvaltare. Granska gode mäns och förvaltares årsredovisningar samt fastställa arvoden.
Utbildning, erfarenhet och kompetens hos dig som söker
Vi söker dig som har juridisk och/eller ekonomisk och/eller beteendevetenskaplig högskoleutbildning. Du ska ha erfarenhet av myndighetsutövning och vara serviceinriktad. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha datorvana. Du är noggrann, stresstålig och självgående. Du har hög social kompetens och du kan bemöta olika människor. Du har en positiv inställning, initiativförmåga samt god samarbetsförmåga.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2012-04-01 eller efter överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Lisbet Paulsson, administrativ chef, 011-15 53 10 eller Pia Klerhag, jurist, 0730-201036.
Din ansökan vill vi ha senast 2012-02-26.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning , Heltid , Dag
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping
Jobbnummer 1152721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.