Utredningssekreterare
Stockholms stad; Kansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad; Kansliet i Stockholm Stockholms Stad
Norrmalm SDF
Kansliet
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Kansliet på Norrmalms stadsdelsförvaltning ger intern och extern service inom nämnd- och ärendehantering, är förvaltningens sakexperter gällande arkiv och registratur, och arbetar nära förvaltningens ledningsgrupp och olika avdelningar. Kansliet består av kanslichef/nämndsekreterare, en registrator, en utredningssekreterare och en arkivassistent på halvtid. På kansliet arbetar vi aktivt för att bli mer digitaliserade i syfte att hela tiden utveckla och förbättra verksamheten.
1 plats(er).Ditt ansvar blir att göra utredningar och färdigställa tjänsteutlåtanden till nämnden i allehanda frågor samt besvara remisser. Arbetet innefattar även att medverka i arbetet med budget, kvartalsrapporter, verksamhetsprogram och verksamhetsberättelser i ILS-webben
Du hanterar och besvarar allmänhetens frågor avseende olika förvaltningsövergripande frågor och tar fram underlag för tjänsteärenden. Viss sammanställning av statistik för uppföljning och prognos av verksamheten ingår. Arbetet innebär interna kontakter i form av medarbetare på olika nivåer och avdelningar inom organisationen så väl som externa i form av myndigheter och organisationer. Som utredningssekreterare på kansliet har du stor handlingsfrihet att själv bestämma hur arbetsuppgifterna ska utföras inom givna ramar.
Du har en högskoleutbildning om minst 120 p i adekvat ämneskombination eller motsvarande. Du har yrkeserfarenhet motsvarande 2-3 år i offentlig förvaltning samt dokumenterad erfarenhet av utredningsarbete. Grundläggande data/PC-kunskaper är en förutsättning men vi ser gärna att du har erfarenhet av ILS-webb eller liknande system. Som person är du noggrann och självständig och du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
kanslichef Maria Svedberg,08-508 09 014
Facklig repr nås via Norrmalms växel, 08-508 09 000 (facklig)
Tillträde: Tillträde enligt överrenskomelse.
Publiceringsdatum2012-01-23Arbetstider och omfattningHeltid Upphör: Vikariat för föräldraledig.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-10
Ansökan skickas till:
Kansliet
Ange följande referens när du ansöker: A13742
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagStockholms stad; Kansliet
AdressStockholms stad; Kansliet
Norrmalm SDF
Jobbnummer 1135852
Observera att sista ansökningsdag har passerat.