Utredningssekreterare

Falkenbergs kommun, Kanslienhet / Administratörsjobb / Falkenberg
2011-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare" (publicerad 2015-12-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Kanslienheten är kommunledningens administrativa avdelning som svarar på frågor rörande kommunstyrelsens, dess arbetsutskotts och kommunfullmäktiges verksamhet. Kansliet mottar, diarieför och bereder ärenden till sammanträden, skriver protokoll, svarar för allmänna utredningar, och besvarar arkivförfrågningar.
Kansliet innefattar även beställarkompetens för kommunens IT-drift och svarar för övergripande informations- och upphandlingsfrågor. I kansliet finns även reprocentral och kommunens centrala växelfunktion.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2011-12-09

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med allmänna utredningar, med projekt och ärenden av stor bredd för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
Du kommer att vara ersättare för kanslichefen som protokollförare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess arbetsutskott.
Ansvara för valadministrationen, sekreterare i valnämnden och kommunfullmäktiges valberedning m fl sekreteraruppdrag.
Ansvar för vissa statistiska sammanställningar och framtagande av nyckel- och jämförelsetal.
Du kommer att ha många goda arbetskamrater och ingå en i fin social gemenskap och ha goda möjligheter att själv påverka ditt arbetes innehåll ytterligare.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning (ex statsvetenskap, juridik) eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vi tror att Du är en noggrann och operativt lagd person med god analytisk förmåga som har lätt för att samarbete och har god servicekänsla. Du är bekväm i att prata inför andra och kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt. Tidigare arbete för offentlig sektor och förståelse för hur en politiskt styrd verksamhet fungerar är meriterande. Vi ser det också som meriterande om du tidigare arbetat med valadministration. Vi tror också att du är öppen, lyhörd och prestigelös och att du har stor integritet. Kunskap om kommunallag, sammanträdesjuridik, offentlighet och sekretess samt förvaltningslag är också meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-31
Ange följande referens när du ansöker: A246675
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Lundahl, 0346-88 62 40, henrik.lundahl@falkenberg.se
Marianne Blücker, 0346 - 88 61 40, marianne.blücker@falkenberg.se
Frida Bergman, 0346-88 61 35, frida.bergman@falkenberg.se

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens växel, 0346-88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Adress
Falkenbergs kommun, Kanslienhet
31180 Falkenberg

Jobbnummer
1102738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet: