Utredningssekreterare

Lidköpings Kommun / Administratörsjobb / Lidköping
2023-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare" (publicerad 2023-05-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidköpings Kommun i Lidköping, Vara, Grästorp, Essunga eller i hela Sverige

Lidköpings kommuns vision är att vara en välkomnande och hållbar kommun. Vi arbetar för att skapa god livskvalitet, hälsosam miljö och bra service för alla.

Sektor samhälles huvuduppdrag är strategisk planering och utveckling av kommunen. Inom sektorn organiseras samhällsplanering och näringsliv. Sektorn arbetar med fysisk planering av mark och vatten, markförsörjning, exploatering, mät- och kartverksamhet, trafikfrågor samt strategiskt miljöarbete. Vidare arbetar sektorn med myndighetsutövning inom miljö och hälsa, livsmedel, alkohol, tobak och livsmedel samt bygglov.

Publiceringsdatum
2023-05-17

Beskrivning
Vi söker en Utredningssekreterare till Sektor samhälle.

Vill du bli en del av vårt stab och utvecklingsteam som ansvarar för att utveckla och stötta sektorns olika verksamhetsområden genom att våga testa nytt, initiera och driva utveckling, stödja och vägleda kolleger och omvärldsbevaka.

Dina arbetsuppgifter
Som utredningssekreterare kommer du att vara ett stöd till nämnderna inom Sektor samhälles verksamhetsområde vad gäller intern kontroll, strategisk plan och budget, förbättringsprocesser, genomföra utredningar, remissvar och uppföljningar av nämndens beslut och uppdrag. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kollegorna för nämndadministration och verksamhetsutveckling.

Att arbeta som utredningssekreterare inom Sektor samhälle innebär att du en har viktig roll i vår övergång till ett mer digitalt arbetssätt gentemot medborgare, politiker och tjänstepersoner. Du kommer ta fram sektorsövergripande styrande dokument och driva uppdrag och projekt.

Du har ett övergripande ansvar för delar av dokument- och informationshantering och digital dokumentering samt stöttar nämnderna inom dessa ansvarsområden.

Du deltar och bidrar aktivt i sektorns och områdets utvecklings- och förbättringsarbete och är intresserad av att utveckla arbetsrutiner och processer.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en verksamhet som kombinerar hög kompetens med en vilja att ständigt utvecklas. Vi vill att du som anställd växer och utvecklas i just din roll och på så vis hjälper oss som kommun att växa. Därför uppmuntrar vi till kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte med andra kommuner och verksamhetsområden.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan högskoleutbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har kunskap om kommunalrätt och annan offentlig rätt och har förståelse för den politiska styrningen av en komplex organisation. Du har en god digital förmåga och goda språkliga och kommunikativa förmågor, både muntligen och skriftligen.

Du har också goda kunskaper och är intresserad av lagstiftningen som styr sektor Samhälles verksamheter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.

Vi ser att du är en person med idéer och nytänkande samt har en positiv grundsyn. Du ser möjligheter även i problem och har förmåga att fokusera på rätt saker även under perioder med arbetstoppar. Som person är du självgående, flexibel, ansvarstagande, kvalitetsmedveten och har en analytisk förmåga. Struktur, ordning och reda är en självklarhet för dig. Du är serviceinriktad och har förmåga att hjälpa andra samt leverera lösningar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Anställningsvillkor
Heltid. Tillsvidareanställning.

Om arbetsgivaren

Det vi gör är viktigt för många, på flera sätt alla dygnets timmar, året om.

Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi gör det bästa här och nu, samtidigt har vi siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens hållbara Lidköping. En resa vi gör tillsammans med dem vi är till för och som vi vill ska präglas av engagemang och modet att testa nytt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad för medborgaren, företagaren, föreningen och de som besöker Lidköping. Du har dessutom stora möjligheter att utvecklas inom ditt yrke. Inkludering och mångfald är lika självklart för oss som för dig.

Nu behöver vi bli fler - varmt välkommen du med till Lidköping vid Vänern.

Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Lidköpings kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/260".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lidköpings kommun (org.nr 212000-1694)

Arbetsplats
Sektor samhälle, Stab och utveckling

Kontakt
Annette Svensson
0510-770301

Jobbnummer
7792121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidköpings Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidköpings Kommun: