Utredare till statsbidragsenheten
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2017-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare till statsbidragsenheten" (publicerad 2017-12-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag, inom avdelningen behörighet och statsbidrag, som ansvarar för Socialstyrelsens samtliga bidrag. Nu söker vi en utredare som vill arbeta med att handlägga statsbidrag inom statsbidragsenhetens verksamhetsområden och bidra till att utveckla verksamheten.
Vi söker dig som vill
• handlägga statsbidrag inom statsbidragsenhetens verksamhetsområden särskilt inom områdena barn och unga, funktionshinder och psykisk ohälsa. I arbetet ingår viss administration.
• delta i arbetet med att utveckla e-tjänster och utveckla arbetssättet.
Kvalifikationskrav
• Akademisk examen inom exempelvis samhällsvetenskap eller annat område som Socialstyrelsen finner relevant
• Minst ett års erfarenhet av att handlägga statsbidrag
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av uppföljning
För att lyckas i uppdraget krävs det att du har mycket god samarbetsförmåga och intresse av att dela med sig av dina kunskaper och ta del av andras kunskaper. Det är viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att formulera dig i tal och skrift. Du är också noggrann, flexibel och initiativrik. Arbetet innebär tidvis mycket högt arbetstempo. Därför är det viktigt att vara van vid, och kunna hantera att arbeta under tidspress.Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av att handlägga statsbidrag inom något eller några av områdena barn och unga, funktionshinder och psykisk ohälsa
• erfarenhet av att handlägga statsbidrag med mål och resultatstyrning
• erfarenhet av att arbeta med e-tjänster
• kännedom om det civila samhällets organisationer.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid och med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-03-19. Ansök via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-6604/2017. Betyg och övriga handlingar tar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Publiceringsdatum2017-02-23KontaktStina Törnell Sandberg
enhetschef
075-247 3273
Katarina Isdahl
personalspecialist
075-247 4958
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm
Kontorsadress106 30 Stockholm
Jobbnummer 3338034
Observera att sista ansökningsdag har passerat.