Utredare med verksamhetsansvar Nässjö kommun
VEM AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nässjö,
Eksjö,
Aneby,
Sävsjö,
Jönköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos VEM AB i Nässjö,
Eksjö,
Aneby,
Sävsjö,
Jönköping eller i
hela Sverige Nässjö kommun med nära 30 000 invånare är en del av Småländska höglandet. Kommunen som arbetsgivare har ca 2 500 anställda. I kommunen finns sex förvaltningar som genomför kommunfullmäktiges beslut och ser till att den dagliga verksamheten fungerar. Kommunledningskontoret (KLK) är den förvaltning som ansvarar för kommunens gemensamma och övergripande frågor så som ekonomi, information, personalfrågor och IT. KLK servar och stöttar också de förtroendevalda i besluts- och beredningsarbetet. Till kanslienheten, som är en funktion inom informations- och sekretariatsavdelningen, söker vi nu en utredare med övergripande verksamhetsansvar. Läs mer på
www.nassjo.seSom utredare befinner du dig mitt i händelsernas centrum med fokus på spännande processer i en utvecklande arbetsmiljö. Du har verksamhetsansvar för kanslifunktionen, vilket innebär att samordna, driva och utveckla det totala ärendeflödet i nära samverkan med övriga medarbetare inom funktionen. Förutom samordningsansvar innebär uppdraget att du är sekreterare och handläggare i ett av kommunstyrelsens två beredande utskott, samt handläggare i valnämnden. Utöver ovan nämnda uppdrag ställs även informations- och sekretariatsavdelningen inför en rad andra uppgifter som utredaren hanterar i sin roll, vilket ställer krav på flexibilitet.
Vi söker dig som är statsvetare eller har annan akademisk examen inom samhällsvetenskap, juridik eller motsvarande. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor och har flera års arbetslivserfarenhet från politiskt styrd organisation. Har du erfarenhet från kommunal nämndadministration är det meriterande.
För att trivas hos oss krävs att du är prestigelös och kan jobba ihärdigt genom toppar av diverse ärendehantering. Du är en driven skribent som hanterar språket med stilistisk precision. Du har förmågan att arbeta systematiskt och trivs med att hantera komplexiteter med kreativitet och lösningsfokus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
VEM AB är specialiserade på rekrytering av ledande befattningar och specialister. Vi önskar din ansökan senast den 13 augusti via vår hemsida
www.vem.se. För mer information kontakta Erica Segolsson på 036-16 33 80.
Publiceringsdatum2012-07-05Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktErica Segolsson, Rekryteringskonsult, 036-163380
FöretagVEM AB
AdressVEM AB
GJUTERIGATAN 20
55318 JÖNKÖPING
KontorsadressGJUTERIGATAN 20
JÖNKÖPING
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 036-163380
Jobbnummer 1288852
Observera att sista ansökningsdag har passerat.