Utredare med sakkunskap inom socialtjänsten
Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Kommunledningskontoret Planeringsavdelningen - Utredningsenheten söker Utredare med sakkunskap inom socialtjänsten
Kommunledningskontorets Planeringsavdelning är en central avdelning som fungerar som strategisk samarbetspartner till kommunens verksamheter. Denna tjänst är placerad vid Utredningsenheten på Planeringsavdelningen i kommunhuset i Roslags Näsby. På Utredningsenheten finns utredare och tillsynsansvariga med uppdrag främst inom utbildning och socialtjänst.
Publiceringsdatum2013-03-06Dina arbetsuppgifterSom utredare har du en bred roll och arbetar mot kommunledning såväl som verksamhet med arbetsuppgifter såsom:
• vara sakkunnig i frågor som rör socialtjänsten
• självständigt ansvara för att ta fram underlag för beslut i nämnd
• leda uppdrag och bedriva utvecklingsarbete inom kommunen
• framtagande av verksamhetsplan och följa upp
• samverka med andra avdelningar och enheter inom kommunen
• omvärldsbevakning
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning inom något av områdena samhällsvetenskap, socialt arbete eller statsvetenskap. Krav är att du har minst tre till fem års erfarenhet av utredningsarbete och erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag i politiskt styrd organisation. Meriterande för tjänsten som utredare är erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete och målstyrning, erfarenhet av arbete med samordning, planering och utvecklingsarbete samt projekt- och processledarkompetens. Goda datakunskaper är en förutsättning för arbetet.
Du skall ha sakkunskap inom socialtjänstområdet:
• mycket goda kunskaper om verksamheter för personer med funktionsnedsättning
• goda kunskaper inom området individ och familjeomsorg
• goda kunskaper om lagstiftning inom socialtjänsten
Arbetet kräver att du har god kommunikativ förmåga och är van att på ett pedagogiskt sätt formulera dig i tal och skrift. Du har hög servicekänsla och har förmåga att arbeta processinriktat både självständigt och i samarbete med andra.
Är du en utvecklingsinriktad person med förmågan att tänka i nya banor och har ett professionellt förhållningssätt så kommer du att lyckas i rollen hos oss som utredare. Med din goda nätverkande förmåga knyter du kontakter och bygger relationer som är till hjälp då du behöver inhämta information för att komma vidare och nå goda resultat i ditt arbete.
Som person är du positiv, öppen och tycker om att möta människor med nyfikenhet och intresse. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Du får ett spännande och utvecklande arbete i en framåtblickande organisation som har målet att bli Sveriges kvalitetskommun. Tjänsten är på heltid och skall tillsättas omgående.
Välkommen med din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco Rekrytering. För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth, tel. 08-598 982 61. För att söka tjänsten går du in på
www.adecco.se under lediga tjänster. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast, dock senast den 25 mars.
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie-Louise Baath 08-598 982 61
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 Stockholm
Jobbnummer 1486098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.