Utredare/biståndsbedömare, vikariat

Ludvika kommun / Administratörsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

ABB och STRI är världsledande inom elkraftöverföring och investerar för framtiden. Spendrups bryggeri, Säfsen Resort och gruvindustrin är andra som satsar stort. Många flyttar hit och boende finns i alla former, alltid naturnära. Vi i Ludvika kommun är entusiastiska inför framtiden. För att lyckas ännu bättre behöver vi dig!

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Arbetsuppgifter

Vi arbetar med handläggning och beslut främst enligt socialtjänstlagen men i vissa fall även enligt LSS - lagen om stöd och service till funktionshindrade.

Vårt arbete är intressant och vi möter dagliga många olika människor. Vi gör hembesök och deltar i omvårdnadsplaneringar. Vi ansvarar för uppföljningar, omprövningar, att hämta in olika uppgifter, samt samordning av vårdinsatser från flera vårdgivare. Arbetsuppgifterna innebär även att göra skriftliga
underlag för handläggning enligt nämnda lagar, skriftliga biståndsutredningar, delegationsbeslut och att handlägga överklagningar.

Vi ser framåt och vi arbetar mycket för att utveckla vårt arbete. Vårt stora mål idag är att arbeta med införandet av ÄBIC - Äldres behov i centrum.

Publiceringsdatum
2014-03-17

Kvalifikationer
• Du ska ha högskoleutbildning för socialt arbete.

• Du bör ha erfarenhet som biståndsutredare inom verksamhetsområdet. Meriterande är att du kan arbeta självständigt
med handläggning, kartläggning och uppföljning av ärenden som avser äldre.

• Du ha teoretiska kunskaper och praktiska erfarenheter inom områdena äldre, utredning, beslut, samtal, relationer, samverkan, samordning, regelverk, överklagningsförfarande, rättsutveckling, insatser, uppföljning och utvärdering.

• Du ska kunna sätta äldre personers behov i fokus och säkerställa deras delaktighet och inflytande.

• Du ska kunna uppmärksamma närståendes behov av stöd, ta emot samt hantera synpunkter, klagomål och förslag.

• Du ska ha goda samtalsledaregenskaper, förmåga att driva och genomföra förändringsprocesser och klara av att arbeta intensivt och under tidspress.

• Meriterande är erfarenhet och kunskap om nära samarbete med omvårdnadspersonal, erfarenhet av utvecklingsarbeten samt kännedom om ÄBIC.

• Vi förutsätter att du har erfarenhet och kompetens att arbeta med IT-stöd. All dokumentation sker i ärendehanteringssystemet i Procapita.

Anställningsvillkor
Vikariat t o m den 28 februari 2015. Heltid må-fr. Tillträde enligt överenskommelse. Fast lön, ange löneanspråk.

Kontaktperson för detta jobb
1:e enhetschef Lotta Daun Messing 0240-860 92

Facklig kontakt
Vision Ann-Sofie Viklund 0240-860 00
Vårdförbundet Kia Larsson 0240-868 44

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 6 april. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Vikariat

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvika kommun

Adress
Ludvika kommun
77182 Ludvika

Jobbnummer
1810503

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: