Utredare
Göteborgs universitet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2016-09-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare" (publicerad 2020-05-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget:
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd inom den Gemensamma förvaltningen ger ett universitetsövergripande stöd inom universitetsjuridik samt registrering och arkivering av handlingar. Enheten erbjuder också stöd i styrningen av universitetsgemensamma utvecklingsprojekt med IT-koppling och i Gemensamma förvaltningens utredningar. Enheten består av arton medarbetare och är placerad i attraktiva lokaler i Göteborgs innerstad. Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd är organiserad i följande funktioner. Projekt- och processkontor Arkiv och registratur Universitetsjuridik Generell utredningskompetens
Titel: Utredare
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Som utredare kommer du arbeta i en roll som en myndighetsstödjande funktion till universitet och universitetsledningen. Tjänsten innebär ett omväxlande och självständigt arbete där du är delaktig i hela utredningsprocessen från planering till genomförande, med stöd från andra funktioner inom eller utom enheten. Det innebär att du i vissa fall ansvarar för implementering exempelvis genom att skapa en webplats och jobba med information i olika programvaror. I de fall du även förvaltar uppdragen kommer du fungera som normgivande, skriva handledningar och ansvara för rådgivning. Uppdragen kan vara av både kortare och längre art och löpa parallellt. I arbetsuppgifterna ingår att presentera de utredningar och uppdrag du arbetar med, att göra avstämningar löpande samt inför införande, och att presentera slutresultatet. Presentationerna kan vara skriftliga och muntliga. Detta kräver att du har god förmåga att pedagogiskt redogöra för analys, resultat och slutsatser i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Ett av utredarens uppdrag är att samordna och vara stöd vid mottagandet av externa donationer, vilken du kommer att förvalta i samarbete med ekonomienheten och kommunikationsenheten. I arbetet med förvaltning av donationshantering och stiftelser ingår att utarbeta underlag till rektor eller universitetsstyrelse för val av ledamöter till stiftelser. Du kommer även att arbeta med olika uppdrag och utredningar av universitetets interna organisation. En av arbetsuppgifterna är att utreda och lämna förslag på samordning av universitetets arbete med e-frågor i nära samarbete med IT-enheten, ett exempel är arbetet med införandet av den digitala myndighetsbrevlådan Mina Meddelanden som sker i samarbete med andra statliga myndigheter. Det finns goda möjligheter att utveckla innehållet i tjänsten.
Beskrivning av kvalifikationer: Du som söker har en akademisk examen inom relevant område (minst på kandidatnivå) exempelvis ekonomi, samhällsvetenskap eller juridik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har vidare några års erfarenhet av offentlig förvaltning, gärna från en ledningsstödjande och/eller verksamhetsstödjande funktion. Det är meriterande med erfarenhet från högskolesektorn. För att kunna fullgöra arbetsuppgifterna har du erfarenhet av och är bra på att presentera genomförda utredningar eller utvecklingsuppdrag på ett pedagogiskt och inspirerande sätt. Rollen som utredare innebär många gånger att helt själv driva en idé till beslut, själv eller tillsammans med en arbetsgrupp. Detta kräver en god förmåga att snabbt sätta sig in i saker, att du har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Du ska vara lösningsfokuserad och en generalist då uppgifterna varierar över tid. Tjänsten kräver ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt. Utredaren har i vissa fall en koordinerande funktion, varför det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning. Arbetet innefattar kontakter på olika nivåer inom universitetet och externt vilket kräver att du har lätt att skapa kontakter samt upprätthålla goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
AG referens: PET 2016/483
Skriftligt: Skriftligt
Andra uppgifter: Ansökan sker via vår hemsida
www.gu.se/ledigaanstallningar . Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. Personalorganisationer: SACO-S: Catrine Folcker, tfn 31 786 4234, OFR: Peter Brandt, tfn 31 786 1169, SEKO: tfn 31 786 1173.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Publiceringsdatum2016-09-02ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktEnhetschef Elisabet Ahlin 031 - 786 55 08
elisabet.ahlin@gu.sePersonalhandläggare Amanda Hansson 031 - 786 55 24
amanda.hansson.2@gu.seFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 3025609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.