Uthyrare till Kraftstaden Fastigheter - Trollhättan
Solum Search AB / Fastighetsskötarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solum Search AB i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Alingsås,
Vårgårda eller i
hela Sverige Kraftstaden Fastigheter Trollhättan AB
Vi kan fastigheter.
Tillsammans har vi som är anställda på Kraftstaden Fastigheter Trollhättan AB över 400 års erfarenhet av fastigheter och förvaltning. För oss är det viktigt att skapa rätt förutsättningar i ändamålsenliga miljöer, som också håller över tid. Dessutom älskar vi att vara i framkant med projekt utöver det vanliga. Våra drygt 400 000 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler är fördelade i Trollhättans tätort med omnejd. Vår vision är miljöer där alla få plats att växa och när Trollhättan ska närma sig 70 000 invånare till 2030 så spelar vi en central roll för att erbjuda arbetsplatser.
Rollen
Vi behöver nu förstärka vår organisation med en uthyrare som har känsla för god kundservice, fastighetsekonomi och affärer. Du kommer till viss del att arbeta självständigt men blir en del av tillväxtavdelningen som driver utvecklingsfrågorna i och kring våra fastigheter. Du svarar närmast till vår affärsutvecklingschef och har även ett nära samarbete med våra fastighetsförvaltare.
Precis som alla anställa blir du en viktig representant för företaget och varumärket Kraftstaden. Du har ett nära samarbete med marknad/kommunikation för bland annat proaktiv- och varumärkesbyggande kommunikation men också i uppsökande kontakter för att finna affärsmöjligheter.
Du kommer att vara delaktig i nätverksfrämjande event. Du förväntas ha god kännedom om avdelningens uppdrag och skall således vid behov (sjukdom, ledighet och dyl.) kunna vara ersättare i ärenden som rör affärsutveckling.
Exempel på arbetsuppgifter
För oss kommer du att vara vårt viktiga ansikte utåt i frågor som rör uthyrning av våra lokaler. Du kommer att vara vår kontakt i hyresförhandlingar och den som ansvarar för framtagning av hyreskontrakt i nära relation med våra fastighetsförvaltare.
Du planerar, genomför och medverkar vid möten med kunder, entreprenörer och andra samarbetspartners. Du säkerställer att vi har ett välutvecklat och gynnsamt samarbete med fastighetsförvaltning, projektledning och såklart att våra kunder uppfattar oss som en professionell fastighetsägare med ett gott bemötande.
Du ansvarar för uthyrningen och dess utveckling kopplat till vakansmål och förväntningar från marknaden. Det praktiska arbetet innebär att hålla visningar, framtagning av försäljningsmaterial i samarbete med Marknad och Kommunikation samt ett snabbfotat bemötande av intressenter.
Du medverkar till att bolaget och avdelningen utvecklas genom att arbeta mot uppsatta mål. Exempelvis i form av effektiviseringsarbete, utvecklandet av rutiner för återkommande arbetsuppgifter samt att identifiera nya lösningar som ökar fastigheternas värde och livslängd. Du bistår med kompetensutveckling och erfarenhetsöverföring inom bolaget men också att medverka till att utveckla befintliga system och införandet av nya system.
Inom ekonomiansvaret har du ansvar för att löpande ta fram uppföljning, statistik och analyser avseende behovsanalyser, trendanalyser, hyresnivåer och kontraktslängder. Eftersom kundkontakten är central kan även andra undersökningar, såsom t.ex. NKI, komma att hanteras av rollen.
Publiceringsdatum2021-12-23Dina personliga egenskaperSom person tar du gärna initiativ och du trivs i en föränderlig miljö med många frågeställningar. Vi vill att du som söker denna tjänst är social, ansvarstagande och självgående. Du har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du skapar goda relationer och arbetar kundorienterat med ambition att skapa största möjliga nytta i affären. Du har en god förmåga att arbeta självständigt så väl som i samarbete med andra och du delar gärna med dig av din kompetens.
För uppdraget söker vi dig som har högskoleutbildning, eller motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet, inom relevant område och du har minst tre års arbetslivserfarenhet. Du är omvärldsbevakande och välorienterad i utvecklingen som sker inom fastighetsbranschen gällande hållbarhet, teknik och affärserbjudanden.
Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift, i såväl vardags- som affärskommunikation. Du arbetar digitalt och är en erfaren användare av Microsoft Officepaket; såsom Excel, Word, Outlook och Powerpoint.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av relevant mjukvara, statistik och analys av data, varvid det är viktigt att du har en väl utvecklad analytisk förmåga. Även erfarenhet av fastighetsförvaltning är meriterande.
Vi erbjuder
En trygg arbetsplats med korta beslutsvägar och mycket frihet under ansvar. En stöttande atmosfär. Vi stöttar och tar lärdom av varandra, tillsammans står vi för handlingskraft med höga ambitioner. Ett arbete som utmanar samhället och oss själva kring både nutida och framtida hållbarhetsfrågor. Möjlighet till flexibel arbetstid. Kontorsnärvaron är en viktig del på Kraftstaden för att bygga kultur och lagkänsla, samtidigt finns det möjlighet till distansarbete som en del av vardagen.
Välkommen med din ansökan senast 2022-01-17.
Ansök
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Solum Search AB och rekryteringskonsult Ylva Dahl.
För frågor om rekryteringsprocessen, kravprofil och kompetenser för rollen är du varmt välkommen att kontakta Ylva Dahl, Solum Search via mobil 0730-263834 alt e-post
ylva.dahl@solumsearch.seVaraktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolum Search AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/15".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Solum Search AB (org.nr 559311-6089)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Ylva Dahl
0730-263834 Jobbnummer 6206598
Observera att sista ansökningsdag har passerat.