Utbildningssamordnare
Lunds Universitet / Administratörsjobb / Lund
2013-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utbildningssamordnare" (publicerad 2013-03-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds Universitet i Lund,
Malmö,
Höör,
Klippan,
Helsingborg eller i
hela Sverige Utbildningssamordnare för placering vid Samhällsvetenskapliga fakultetens kansli, Lund.
Publiceringsdatum2013-01-08Dina arbetsuppgifterSom utbildningssamordnare vid fakultetskansliet arbetar du med kvalitetssäkring inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå, såsom bl a kvalitetssäkring av nya utbildningar och beredningsarbete med kurs- och utbildningsplaner. Du arbetar kontinuerligt med prognoser och uppföljning av fakultetens utbildningsuppdrag. Du fungerar som rådgivare till institutionerna i utbildningsrelaterade frågor och utgör administrativt och utredande stöd till nämnder och råd vid fakulteten, särskilt fakultetens utbildningsråd. Du bevakar utvecklingen inom området, följer upp och för i samråd med vicedekanen det kvalitetsutvecklande arbetet framåt. För anställningen gäller att du ska kunna vara en administrativ resurs i tillfälliga arbetsgrupper och representera fakulteten i universitetsövergripande nätverk. I arbetsuppgifterna ingår även viss diarieföring och annan administration kopplat till anställningens område.
Önskvärda kvalifikationer
Examen motsvarande lägst kandidatnivå, gärna inom det samhällsvetenskapliga området. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Särskilt meriterande är arbetslivserfarenhet från högskolesektorn och kunskaper om det regelverk som styr arbetsområdet.
Anställningen ställer höga krav på förmåga att uttrycka sig väl i tal och i skrift, både på svenska och på engelska, samt förmåga att sätta sig in i komplexa dokument. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med erfarenhet från att arbeta i Officepaketet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tror att du som söker
• har god samarbetsförmåga
• är självgående med initiativförmåga
• är noggrann och strukturerad
• kan se detaljer utan att förlora överblicken
• är serviceinriktad
• är en social och kommunikativ person
Vi ser gärna att anställningen söks elektroniskt via Lunds universitets sökandeportal. Kompletteringar, i form av inbundna publikationer/motsvarande, skickas till:
Registrator, Lunds universitet, Box 117, 221 00 LUND.
Diarienummer ska anges i samband med handlingar som skickas via post. Ansökan ska innehålla meritförteckning och övriga handlingar som sökande önskar belysa för aktuell anställning.
Då vi kommer kalla till intervju löpande, tveka inte med att skicka in din ansökan!
Lunds universitet eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar alla sökande.
Inskickade handlingar återlämnas efter begäran eller gallras, två år efter anställningsbeslutet vunnit laga kraft. Ansökningshandlingar återlämnas inte till den som anställts eller till dem som överklagat anställningsbeslutet.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tidsbegränsad anställning fram till 2013-08-15, möjlighet till förlängning.
Tillträde2013-02-15 eller snarast möjligt
ErsättningFast lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-16
Vi ser gärna att anställningen söks elektroniskt via Lunds Universitets sökandeportal:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: Diarienummer: SPA 2012/595
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMalou Engberg de Carvalho, Kanslichef, 046-2227210
Malou.Engberg_de_Carvalho@sam.lu.seFacklig kontaktST 046-222 93 62
st@st.lu.seSACO 046-222 93 64
saco@saco.lu.seSEKO 046-222 93 66
sekocivil@seko.lu.seFöretagLunds Universitet
AdressLunds Universitet
Box 117
22100 LUND
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 046-2220000
Jobbnummer 1432312
Observera att sista ansökningsdag har passerat.