Utbildningsmäklare
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Vi söker dig som i rollen som utbildningsmäklare ska jobba med strategisk kompetensförsörjning på kort, mellan och lång sikt. Eftersom du har en viktig roll som nätverksbyggare mellan näringslivets kompetensbehov och dom Falubor, som står utanför arbetsmarknaden som vi arbetar med på Arbetsmarknadsenheten, så ser vi väldigt mycket fram emot att få välkomna dig i vårt glada gäng!
Arbetsmarknadsenheten är en del av sektor Arbetsliv där även Försörjningsstöd, Lugnetgruppen och Ingarvsgruppen ingår. Sektor Arbetsliv är en av tre sektorer i Arbetslivs- och socialförvaltningen (ASF) som har funnits sedan 2021-01-01.
Syftet och målet med den nya organisation är att få ett effektivare arbetssätt, fler i egen försörjning och ett motiverande arbetssätt som ställer krav på individens egen medverkan. En viktig del i detta är att ekonomiskt bistånd och arbetsbetsmarknad har ett nära samarbete för att genomföra det prioriterade uppdraget som innebär ett tydligare arbetsmarknadsperspektiv. Arbetsmarknadsenhetens uppdrag är att bidra till Faluns kompetensförsörjning genom att få Falubor ut i arbete och egen försörjning via praktik, studier eller jobbspår.
Vårt mål är att kommuninvånarna ska bli självförsörjande, via studier eller praktik, samt att de ska kunna ta ansvar för sitt eget liv.
Publiceringsdatum2022-01-04ArbetsuppgifterI din roll som utbildningsmäklare arbetar du relationsbyggande med arbetsgivare, inom både det privata och offentliga. syftet är att kunna matcha arbetsmarknadens kompetensbehov mot dom som vi jobbar med i Sektor Arbetsliv som ska komma vidare och ut i egen försörjning.
En viktig del i matchningen är att skapa skräddarsydda utbildningar, sk jobbspår, i samarbete med Vuxenutbildningen i Falun för att arbetsgivarna ska få tillgång till rätt kompetens samt för att de Falubor som söker arbete ska kunna matchas mot den kompetens som efterfrågas.
Genom ett upparbetat kontaktnät och genom att skapa nya kontakter så sammankallar du till möten i olika former. Där igenom kan olika arbetsgivare och branscher träffas för att se om det finns gemensamma behov som kan samordnas i form av olika jobbspår.
KvalifikationerFör rollen krävs
• Relevant högskoleutbildning inom HR
• Erfarenhet av projektarbete och projektledning
• Goda kunskaper om den lokala arbetsmarknaden
• Goda kontakter/nätverk i näringslivet
• God förmåga att formulera sig i tal och skrift på både svenska och engelska
• B-körkort
Dina personliga egenskaperDen här tjänsten förutsätter att du tar kontakt med ledningen i större och medelstora lokala företag inom olika branscher vilket passar dig eftersom du redan har upparbetade kontakter och för att du gillar att knyta nya kontakter. Med ditt driv och engagemang så kan du på ett bra och strukturerat sätt få ihop olika möten och informationsträffar där du är den som håller i taktpinnen. Med din nyfikenhet så kan du med lätthet även samarbeta internt och få en bra känsla för vilka Falubor som kan vara aktuella för de olika jobbspåren vilket skapar förutsättningar för hur vi ska jobba med matchningen. Att du dessutom är en strukturerad person som är van att jobba processinriktat underlättar då du kan komma att ha många saker på gång samtidigt och där uppföljning och resultat är en viktig del.
Meriterande kvalifikationer
Det är meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och anställningar.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tjänsten är en visstidsanställning tom 31 december 2022 med tillträde snarast efter överenskommelse.
I Falu kommun eftersträvar vi efter jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Rikspolisens belastningsregister.
UPPLYSNINGAR
Caroline Haeffner, Enhetschef Arbetsmarknadsenheten 023 878 82
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Vision, Veronica Blomkvist 023 868 15
SSR, Pär Wennberg 023 860 98
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta
rekryteringscenter@falun.se.
Kontaktinformation
Caroline Haeffner, Enhetschef
Arbetsplats
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4451746917".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falu kommun (org.nr 212000-2221),
http://www.falun.se/ Kontakt Enhetschef
Caroline Haeffner
Jobbnummer 6225763
Observera att sista ansökningsdag har passerat.