Utbildningsadministratör

Linnéuniversitetet / Administratörsjobb / Kalmar
2022-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Utbildningsadministratör" (sökbar t.o.m. 2024-10-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linnéuniversitetet i Kalmar, Nybro, Uppvidinge, Växjö, Västervik eller i hela Sverige

Välkommen till Linnéuniversitetet! Vi möter dagens och morgondagens samhällsutmaningar i en öppen, nyfiken och kreativ miljö. Genom att aktivt låta kunskap från olika ämnen, områden och kulturer mötas, öppnar vi upp för nya idéer och skapar nya perspektiv för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Människor växer här.

Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet bedriver forskning och utbildning i företagsekonomi, nationalekonomi, statistik, rättsvetenskap och turismvetenskap. Vår uppgift är att få människor att växa med hjälp av kunskap som lärare, forskare och studenter skapar tillsammans. Vi bidrar med entreprenöriellt tänkande och hållbara lösningar på komplexa organisations- och samhällsproblem. Vi är stolta över vår långa tradition av samverkan med det omgivande samhället. Verksamheten bedrivs på campus i Kalmar och Växjö, samt digitalt.

Arbetsuppgifter
Som utbildningsadministratör på Ekonomihögskolan arbetar du på fakultetskansliet i team med kollegor på ett prestigelöst sätt. I rollen som utbildningsadministratör kommer du att arbeta med ett flertal administrativa uppgifter såsom tentamensadministration och distanskurser i Ladok och MyMoodle samt hantering av information i andra administrativa system. Hantering av studentärenden via e-post ingår också i tjänsten. Fokus för tjänsten är stöd och service till studenter, lärare och ledning på svenska och engelska.

Tjänsten innebär ortsövergripande utbildningsadministration men tjänstgöring är förlagd på campus Kalmar.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha akademisk examen på lägst kandidatnivå, eller motsvarande. Vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du är van vid att använda administrativa system och har förmåga att hantera och strukturera stora mängder av information. Du är serviceinriktad, noggrann och kan arbeta metodiskt. Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Kunskap om utbildningssystemet och dess administrativa system är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tillträde: 15 augusti eller enligt överenskommelse
Omfattning: Vikariat 100 % till och med 30 september 2023
Placeringsort: Kalmar. Anställningen innebär arbete i både Kalmar och Växjö och kan därmed innebära resor mellan orterna.

Information
Upplysningar lämnas av kanslichef Anna Westerberg anna.westerberg@lnu.se och HR-partner Jessica Drott jessica.drott@lnu.se.

Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan enligt instruktion senast den 15 maj 2022.



Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-04-21

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Linnéuniversitetet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linnéuniversitetet (org.nr 202100-6271), http://www.lnu.se

Jobbnummer
6559896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linnéuniversitetet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linnéuniversitetet: