Utbildningsadministratör
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2017-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Utbildningsadministratör" (sökbar t.o.m. 2024-11-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Utbildningsadministratör
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100 %
Placering: Högskolan för Design och Konsthantverk, Göteborg
Tillträde: Enligt ÖK
Provanställning tillämpas
Diarienummer: PET 2017/92
HDK - Högskolan för design och konsthantverk har som ambition att vara en av de mest attraktiva och spännande konstnärliga högskolorna i Europa. Här bedrivs forskning och utbildning inom design, konsthantverk och utbildningsvetenskap. Institutionen är engagerad i samhällets stora och små frågor och bidrar till ett hållbart samhälle och en bättre framtid.
HDK söker nu en utbildningsadministratör som ingår i institutionens administrativa enhet vilken leds av administrativ chef. Arbetet sker i nära samarbete med institutionens studierektor, programansvariga, studievägledare, övrig personal i den utbildningsadministrativa funktionen m.fl. De närmaste åren har konstnärliga fakulteten som målsättning att utveckla alltmer gemensamma processer inom många områden, inklusive kurs- och programadministration. Det kommer att finnas stora möjligheter att delta i utvecklingsarbetet i olika forum.
Arbetsuppgifter
Arbetet med institutionens alla utbildningsprogram och fristående kurser bedrivs i en ambition att bredda våra sökandeunderlag samt att alla våra sökande och studenter ska få ett lika gott bemötande och rättsäker handläggning. Vi arbetar kontinuerligt med utveckling av våra arbetssätt i samverkan med utbildningarna där utbildningsadministratören deltar aktivt.
Utbildningsadministratören har en central roll i institutionens operativa antagningsarbete för såväl program som fristående kurs. Institutionen tillämpar särskilt urval i antagningsarbete och stora delar av antagningsprocessen sköts på institutionen. Du samarbetar med utbildningarna i att ta fram och tillgängliggöra ansökningsinformation, är aktiv i arbetet med öppet hus-dagen och svarar löpande på frågor från sökande om ansökningsförfarandet. Du är ett stöd för programansvariga i urvalsarbetet och utför behörighetsbedömning. Du säkerställer antagningsuppgifterna och tar fram beslutsunderlag. Du kommunicerar även med antagna studenter i samråd med programansvariga inför kursstart.
I arbetet ingår även övriga förekommande utbildningsadministrativa uppgifter som kan vara av tillfällig karaktär eller återkommande, varav en sådan kommer att vara registrering och resultatrapportering.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
Du har ett par års erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete, helst från offentlig verksamhet.
Du har god systemförståelse och ha stor erfarenhet av att jobba i flera parallella system. Erfarenhet av studieadministrativa system (t ex Gubas, NyA, Ladok och GUL) är en fördel.
Det är viktigt för dig att arbeta systematiskt och rättsäkert och du har studentens bästa som drivkraft. Ditt genuina intresse för människor återspeglas i ett professionellt gott bemötande och god förmåga att samarbeta på olika nivåer. Du är konstruktiv i förändringsprocesser och bidrar till kontinuerlig utveckling av organisationen. Du har en god kunskap om och förståelse för gällande regelverk samt en förmåga att omsätta dessa till praktisk handling. Arbetet ställer krav på viss stresstålighet då det i vissa antagningsperioder är hög arbetsbelastning.
Det är viktigt att du kan formulera information i klarspråk för breda målgrupper. Vi vill att du behärskar ditt ämnesområde i tal och skrift såväl på engelska som på svenska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vi undanber oss kontakt från annonssäljare, rekryteringsföretag eller liknande i denna rekrytering.
Inloggning Sökandeportalen
Till inloggning i Sökandeportalen
Användarmanual till sökandeportalen
Relaterad information
Kontaktuppgifter för anställningen
Jeanette Johansson, Administrativ chef
• 46 31 786 4877
jeanette.johansson@hdk.gu.se Emma Rydén, Personaladministratör
• 46 31 786 3797
emma.ryden@hdk.gu.se www.hdk.gu.se Fackliga organisationer
OFR/S: Peter Brandt
• 46 31 786 1169
peter.brandt@gu.se SACO: Catrin Forssén
• 46 31 786 2769
catrine.forssen@gu.se SEKO: SEKO vid GU
• 46 31 786 1173
seko@gu.se Sista ansökningsdag
2017-03-16
Ansökningsförfarande
Registrera din ansökan elektroniskt under "Ansök online".
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Varaktighet, arbetstid
•
Publiceringsdatum2017-02-27Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Jobbnummer 3343036
Observera att sista ansökningsdag har passerat.