Utåtriktad administratör till IT-företag

Framtiden AB / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Framtiden AB

Publiceringsdatum
2011-10-12

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Om företaget
Vår kund arbetar med helhetslösningar som möjliggör att organisationer bättre kan utnyttja sina tillgångar genom realtidsuppföljning av rörelser och hanteringar. Företaget marknadsför, säljer och installerar en IT-produkt hos sina kunder samt utbildar personalen kring användning av produkten. Vår kund erbjuder även service, förvaltning, uppdatering samt drift av produkten. Kunden arbetar framförallt mot industrier och offentlig verksamhet med fokus på långvariga kundrelationer.
Vårt kundföretag är i grunden ett norskt bolag med sitt säte i Oslo som 2007 utvidgade sin verksamhet med kontor i Karlstad. Karlstadkontoret består idag av 14 medarbetare, vill du bli en av dem?

Arbetsuppgifter
Din roll som administratör kommer innebära varierande arbetsuppgifter där du fungerar som en supportfunktion till den övriga verksamheten. Ditt arbete kommer vara fördelat på vår kunds kontor i Karlstad och i Oslo, där ca 3 dagar per vecka kommer vara på plats i Oslo. Boende i Oslo ordnas av vårt kundföretag. Exempel på arbetsuppgifter du kommer utföra är:
• Ta fram fakturaunderlag från avtalssammanställning.
• Administrera ekonomisystemet Xledger.
• Ta fram marknadsmaterial och presentationer.
• Organisera marknadsaktiviteter, mässor, kickoff etc.
• Allmänna kontorsadministrativa sysslor såsom materialbeställningar, skicka ut nyhetsbrev etc.
Du kommer att jobba nära konsultchefen på respektive kontor och ha stor möjlighet att påverka din egen rollsamt hur du vill att den ska utvecklas. Du kommer att arbeta med frihet under ansvar och känna stor delaktighet i verksamheten.

Profil
Skallkrav:
Du som söker skall ha god datavana och kunskap inom officepaketet. Du skall vara noggrann i ditt arbete och ha god social förmåga då du kommer att ha kontakt med såväl medarbetare som kunder.
Meriterande:
Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom marknad och sälj. Det är också meriterande om du har intresse för IT-branschen.
Personlighet:
Som person är du social och utåtriktad med framåtanda. Du är självständig och trivs med att fatta egna beslut samt har "skinn på näsan".
Arbetstider och anställningsform: Må-Fr 8-17, flextid. Tillsvidare.
Lön: Enligt ö.k.
Tillträde: Omgående eller enligt ö.k.
Urvalsprocessen sker löpande, skicka din ansökan redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 769
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1052964

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: