Upphandlingsledare till ekonomienheten

Älmhults kommun / Organisationsutvecklarjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. År 2017 blev vi valda till Årets tillväxtkommun i Sverige. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

På kommunledningsförvaltningens ekonomienhet är vi ett 15-tal anställda som arbetar med övergripande ekonomiadministrativa frågor och upphandling. Vi söker nu en upphandlingsledare som självständigt kommer att handlägga upphandlingsärenden enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU). Upphandlingarna sker i nära samarbete med kommunens övriga förvaltningar och övriga kommuner i länet.


Publiceringsdatum
2018-02-14

Arbetsuppgifter
Som upphandlingsledare leder du arbetet med kommunens upphandlingar och arbetar tillsammans med en upphandlare och en upphandlingshandläggare. Då Älmhults kommun är inne i en expansiv fas, innebär det många upphandlingar avseende entreprenadverksamhet.

Arbetsuppgifterna är självständiga med krav på affärsmässigt agerande och att göra goda affärer som kommer medborgarna till nytta. Du planerar, driver och genomför egna upphandlingar, svarar på allmänna upphandlingsfrågor, skriver yttranden, konkurrensutsätter verksamheter samt gör utredningar som berör upphandlingsverksamheten.

Du har ett övergripande ansvar för de strategiska inköpsfrågorna inom Älmhults kommun. I uppdraget ingår därmed att säkerställa att kommunen arbetar professionellt och följer lagar, policys och riktlinjer inom inköpsområdet. Du kommunicerar strategiska inköpsfrågor till både politiker, tjänstemän och leverantörer och du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete inom upphandlingsområdet.



Kvalifikationer
Vi vill att du har högskoleexamen inom ekonomi, inköp, upphandling eller juridik alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Därtill behöver du ha erfarenhet av offentlig upphandling, god kunskap om LOU och uppfylla innehållet i nedan punkter.

• Kan leda, entusiasmera och vidareutveckla upphandlingsfunktionen inför framtiden
• Är resultat- och utvecklingsinriktad
• Har god samordnings- och samarbetsförmåga
• Är lyhörd för verksamhetens behov
• Kan sätta upp mål och förverkliga dem
• Är van att ha kunden i fokus och är serviceinriktad
• Har ett konsultativt förhållningssätt
• Har en god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du tidigare arbetat i upphandlingsstödet TendSign.


ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund och personalidé samt vad medarbetarna tycker om sina jobb och oss som arbetsgivare: http://www.almhult.se/vardegrund

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-04
Ange följande referens när du ansöker: A754744/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roland Eiman 0476-55070
Tomas Edvardsson tomas.edvardsson@almhult.se 0476-551 36

Företag
Älmhults kommun

Adress
Älmhults kommun
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
3964915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun: