Upphandlingsjurist, Solna
Skatteverket / Juristjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som upphandlingsjurist
innebär att du stödjer upphandlarna i deras arbete, både som rådgivare och som kvalitetsgranskare. Du har ett övergripande ansvar för upphandlingsprocessen, rutiner och upphandlingssystem. I ditt arbete leder och deltar du i avtalsförhandlingar. Det innebär att du bland annat kommer att föra talan och själv leda processen i förvaltningsdomstolen. Arbetet innebär också att du håller i utbildningar, bland annat inom upphandlingsrätt och avtalsrätt. Du håller även i såväl interna som externa informationsträffar.
Eftersom du ingår i inköpsenhetens sekretariat kommer du att arbeta med verksamhetsutveckling samt skriva remissvar. Dina kontaktytor kommer att vara mot hela organisationen.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har juristexamen
• har minst fem års aktuell och relevant erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• har arbetat med upphandlingar enligt LOU (lagen om offentlig upphandling)
• har god kunskap i att använda IT-verktyg
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• har god förmåga att skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt förhållningssätt
• har god analytisk förmåga
• är utvecklingsinriktad
• har förmåga att stödja och samverka med andra
• är ansvarstagande och driver arbetet framåt, både ensam och tillsammans med kollegor
Det är meriterande om du
har erfarenhet av avtalsrätt samt har erfarenhet av att arbeta i något upphandlingssystem. Det är även meriterande om du har arbetat med verksamhetsutveckling och förbättringsarbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-04-08Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Wickström, enhetschef 010-574 99 26
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1514963
Observera att sista ansökningsdag har passerat.