Upphandlingsassistent
Göteborgs stad., Inköp och upphandling / Kontorsjobb / Göteborg
2017-03-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlingsassistent" (publicerad 2018-03-07) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Inköp och upphandling i Göteborg Inköp och upphandling är Göteborgs Stads strategiska resurs i inköp och upphandlingsfrågor. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för Göteborgs Stads förvaltningar och bolag och vi värnar om en seriös marknad. Vi bidrar till ett hållbart samhälle för göteborgaren. Utifrån vår värdegrund strävar vi efter att våra tjänster ska uppfattas som värdeskapande, professionella och innovativa för våra kunder samt att våra medarbetare ska känna arbetsglädje.
Publiceringsdatum2017-03-03ArbetsuppgifterUpphandlingsavdelningen är organiserad i tre team bestående av teamledare, upphandlingsassistenter, upphandlare/upphandlingsledare. Vi behöver förstärkning och söker ytterligare en upphandlingsassistent. Du kommer huvudsakligen arbeta inom ett av de tre teamen. Du arbetar nära teamet men också i ett nära samarbete med de övriga upphandlingsassistenterna i de andra teamen. I din roll är du ett administrativt stöd genom upphandlingsprocessen samt i förvaltningen av de färdiga ramavtalen.
I din roll förväntas du:
• delta i projektgruppen för upphandling
• vara ett stöd i upphandlingsfasens olika moment
• administrera ramavtal i Visma/Proceedo
• löpande uppdatera och förvalta avtalen under avtalsperioden.
KvalifikationerDu har gymnasieutbildning eller liknande gärna med inriktning mot inköp/upphandling eller administration/ekonomi. Du har några års erfarenhet av administrativt arbete, det är meriterande med erfarenhet inom området inköp/upphandling. Vi förutsätter att du är bekväm med att arbeta i olika system, särskilt meriterande är erfarenhet från Visma/Proceedo och/eller TendSign. Dessutom är det ett krav att du är en van användare av Excel. Vi söker dig som är noggrann, har god administrativ förmåga och kan arbeta självständigt. Att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga ser vi som en självklarhet.
ÖVRIGT
Provanställning kan komma att bli aktuellt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-17
Ange följande referens när du ansöker: A655541
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDag Eliasson 031-366 37 05
FöretagGöteborgs stad., Inköp och upphandling
AdressGöteborgs stad., Inköp och upphandling
Box 1111
40523 Göteborg
KontorsadressMagasinsgatan 18 A
Jobbnummer 3353738
Observera att sista ansökningsdag har passerat.