Upphandlare, visstidsanställning
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2018-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare, visstidsanställning" (publicerad 2018-03-18) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM2018-311
Är du nyfiken på hur det är att arbeta med upphandling i en spännande myndighet som Åklagarmyndigheten?
Nu söker vi en upphandlare till huvudkontoret i Stockholm. Anställningen är en visstidsanställning i 6 månader med möjlighet till förlängning.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Hos oss möter du en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbeta och fritid.
Din viktiga vardag- dina arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.
Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
Planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
Förvalta och följa upp ingångna avtal
Delta i arbetet med e-handel och hantera prislistor m.m. i samband med leverantörsanslutningar
Ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi eller juridik
Kunskap om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
Intresse av arbete med upphandling och inköp
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga, noggrannhet och servicekänsla. Du är initiativrik, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
Om anställningen
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Tjänsten är en visstidsanställning i 6 månader med möjlighet till förlängning.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid, visstid 6 månader med möjlighet till förlängning
Publiceringsdatum2018-02-06ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIrina Svensson, upphandlingschef 010-562 62 02
Niklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 50 36
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST 010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare 010-562 50 48
FöretagÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
AdressÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
Box 5553
11485 Stockholm
KontorsadressÖstermalmsgatan 87 C
Jobbnummer 3948559
Observera att sista ansökningsdag har passerat.