Upphandlare, vikariat
Uppsala universitet, Avdelningen för ekonomi och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Avdelningen för ekonomi och upphandling i Uppsala Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 42.000 studenter, 7.000 anställda och en omsättning på 6,7 miljarder kronor.
Avdelningen för Ekonomi och Upphandling är en del av Uppsala universitets förvaltning.
Avdelningen består av fyra enheter. Enheten för upphandling och inköp är en av dessa och har 21 medarbetare. Då en upphandlare nu kommer att vara föräldraledig söker vi en vikarie. Utöver detta söker vi även ytterligare en upphandlare och en inköpare. Se gärna våra andra annonser för mer information:
Upphandlare
Inköpare
Arbetsuppgifter: Du ansvarar för att planera och genomföra upphandlingar, i huvudsak av forskningsutrustning och ramavtal. Detta gör du utifrån strategier, riktlinjer, mål, uppdrag och gällande lagstiftning. Du samarbetar i din roll även med enhetens andra roller såsom till exempel inköpare och avtalscontroller. I rollen ansvarar du även för att projektleda referensgrupper, du har också ett huvudansvar för uppföljningar av de avtal du upphandlat. Även här samarbetar du dock med övriga roller på enheten.
Kvalifikationskrav: Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Du har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar, såväl ramavtal som objektsupphandlingar. God förmåga att kunna utforma underlag på både svenska och engelska krävs, då universitet till stor del bedriver gränsöverskridande handel.
Personliga egenskaper: I din roll som upphandlare arbetar du självständigt men ingår också i ett större team där god samarbetsförmåga samt förmåga att knyta kontakter är avgörande för att lyckas. Du trivs när du får arbeta med flera parallella projekt, drivs av att arbeta affärsmässigt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad. Vidare har du god analytisk förmåga, är beslutsam och förtroendeingivande. Din sociala kompetens samt kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd för verksamhetens behov. Du har också god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Arbetet innebär många kontakter och stor vikt kommer därför att läggas vid personliga egenskaper.
Önskvärt och/eller meriterande i övrigt: Erfarenhet av arbete i högskolesektorn, annan offentlig verksamhet eller annan stor organisation.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
Tillträde: Snarast.
Anställningsform: Visstidsanställning, vikariat under perioden 15/4 2018 - 30/4 2019 eller enligt överenskommelse.
Anställningens omfattning: Heltid.
Upplysningar om anställningarna lämnas av upphandlingschef Roger Himmelsköld 070-425 03 46 och ekonomidirektör Claes Nilsson 070-425 04 63.
Välkommen med din ansökan senast den 2 april 2018, UFV-PA 2018/831.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast, enl. ök. tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-03-08ErsättningFast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-02
Ange följande referens när du ansöker: UFV-PA 2018/831
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala universitet, Avdelningen för ekonomi och upphandling
AdressUppsala universitet, Avdelningen för ekonomi och upphandling
box 256
75200 Uppsala
Kontorsadressbox 256
Jobbnummer 4009276
Observera att sista ansökningsdag har passerat.