Upphandlare till Värmdö kommun

Värmdö Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag

Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.

Upphandlingsenheten som arbetsplats
Upphandlingsenheten har en viktig roll i kommunens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.

Vårt uppdrag är att se till att kommunens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Hos oss finns specialister inom upphandling, avtalsförvaltning samt e-handel. Vi är idag ca 15 medarbetare inklusive enhetschef.

Vad erbjuder vi dig
Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Teamet kännetecknas av en prestigelös kultur och som dessutom månar om samverkan och erfarenhetsbyte.

Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att erbjuda flexibel arbetstid, möjlighet att själv planera din tid med frihet under ansvar. Vi sitter i trevliga lokaler i Gustavsberg med närhet till goda kommunikationer.

Dina arbetsuppgifter som upphandlare består i huvudsak av:

- att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet och omfattning inom olika varu- och tjänstekategorier
- att självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument, avtal samt ansvara för anbudsutvärdering
- att hantera uppföljning och övervakning av de avtal som är tecknade med våra leverantörer
- att kunna vara en rådgivande roll kring upphandlings- och inköpsfrågor i kommunen
- att ha kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och, inte minst, med kommunens verksamheter.
- du förväntas delta aktivt i enhetens utvecklingsarbete av arbetsmetoder och gemensamma processer samt mallar och rutiner inom upphandling.

För tjänsten krävs att du har:

- högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig
- minst ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta som upphandlare
- kommunikativ, analytisk och god samarbetsförmåga - att kunna arbeta med anpassade budskap till målgrupper och individer både i skriftlig och muntlig form
- mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

För tjänsten är det meriterande om du har:

- erfarenhet från upphandlingsområden: varor och livsmedel.
- kunskap och erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter. För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss har du en god förmåga att arbeta strukturerat, tar ansvar, vågar fatta beslut och driva projekt framåt. Du är trygg i din egen förmåga och vågar lita på andra. Du tycker om upphandlingshantverket och vill umgås och bidra tillsammans med oss andra upphandlingsnördar. Vidare ser vi att du är snabbtänkt, pragmatisk och en lagspelare. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera pågående projekt samtidigt. Att bidra till gott samarbete både internt men också externt är av stor vikt.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Värmdö kommuns inköp- och upphandlingsverksamhet?

Varmt välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/289".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)

Arbetsplats
Upphandlingsenheten inom kontoret för Styrning och Stöd

Kontakt
Peter Forsberg
08-57047427

Jobbnummer
8853244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: