Upphandlare till statlig myndighet
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-10-22Om tjänstenTjänsten innefattar bl.a. följande löpande arbetsuppgifter:
• ansvara för upphandlingsprocessen i sin helhet.
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp.
• göra självständiga upphandlingar (förenklat och öppet förfarande).
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
• analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden.
• upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer.
• hantering av avtal, avtalsförlängning.
Upphandlaren genomför i samverkan med kärnverksamheten hela upphandlingsprocessen, från upprättande av upphandlingsdokument inkl. kravspecifikationer, utvärdering av anbud, upprättande av beslut och avtal, till uppföljning av befintliga avtal.
Placeringsort: Gävle. Arbetet genomförs på distans fram till årskiftet med möjlighet till delvis distansarbete efteråt.
Tjänsten som upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid under ca 5 månader med start så snart som möjligt, gärna senast V47. För rätt person finns ev. möjlighet till förlängning.
Om dig
Vi söker dig som uppfyller nedanstående krav:
• högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare eller likvärdig utbildning samt minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• goda kunskaper inom LOU.
• erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign.
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Mycket meriterande om du även har följande erfarenhet.
• erfarenhet av att ha arbetat i Mercell Tendsign Pro:s strukturerade dokument
• erfarenhet av att ha arbetat med administratörsbehörighet i Tendsign Pro (
• erfarenhet av upphandlingsarbete från statlig myndighet
Som person ser vi att du är van att arbeta självständigt, har ett starkt driv och fokus på uppgiften. Du ska snabbt kunna sätta sig in i och lösa varierade och ibland komplexa arbetsuppgifter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via. 023-705596 alt.
ulrika.struve@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Upphandlare, Inköpare, upphandling, LOU, Gävle, Adecco, statlig myndighet,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-35981".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Ulrika Struve
023-70 55 96 Jobbnummer 6063263
Observera att sista ansökningsdag har passerat.