Upphandlare till Solna stad
Solna kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor och vill tillsammans med kompetenta medarbetare, bidra till Solna stads fortsatta utveckling? Vi söker nu 2 stycken upphandlare.
Om inköps- och upphandlingsenheten
Inköps- och upphandlingsenheten är en del av stadsledningsförvaltningen och ingår i avdelningen Ekonomi och verksamhetsstyrning. På avdelningen finns ett fyrtiotal medarbetare och på Inköps- och upphandlingsenheten arbetar åtta personer.
Vi söker nu två upphandlare till inköps- och upphandlingsteamet, en person som är senior i rollen och en som har några års erfarenhet. Teamet består av tre upphandlare, två inköpscontrollers en avtalscontroller och en administratör.
Inköps- och upphandlingsenheten samarbetar även nära upphandlingsenheten på tekniska förvaltningen som består av två entreprenadupphandlare, en operativ upphandlare samt två avtalscontrollers.
I rollen ingår att
- Driva upphandlingsarbetet inom såväl varor, tjänster och it.
- Vara ett stöd till enheten samt i staden i stort gällande juridiska frågor inom inköps- och upphandlingsområdet.
- Vara med och utveckla inköps- och upphandlingsverksamheten mot ett kategoristyrt arbetssätt.
- Implementera avtalet i verksamheten när upphandlingen är klar.
- Löpande utveckla mallar och rutiner.
- Bidra till det stadsövergripande arbetet gällande inköpsfrågor samt kunna utvecklas till att leda olika forum för utbildning inom upphandlingsområdet.
- Ha ett nära samarbete med kollegor inom enheten, staden och med den tekniska upphandlingsenheten.
Du utgår från styrande dokument och använder processtöd och mallar i det dagliga arbetet. Enheten har även en upparbetad samverkan i gemensamma upphandlingsfrågor, tillsammans med upphandlingsenheten på dotterbolaget Signalisten.
Vem är du?
Du är utbildad jurist, ekonom eller har likvärdig utbildning med erfarenhet av att självständigt ha drivit upphandlingar. Vidare har du kunskap gällande offentlig upphandling och juridisk rådgivning på området.
Du är en pragmatisk och lösningsorienterad person som trivs i en ständigt utvecklande miljö. För att lyckas i rollen krävs det även att du kan bygga relationer med god samarbetsförmåga, att du är strukturerad och har helhetssyn samt tycker om att lösa problem. Att vara ekonomiskt medveten, ansvarsfull och omdömesgill, är viktigt. Du är van vid att arbeta metodiskt och strukturerat mot tydliga deadlines. För tjänsten krävs också att du behärskar Officepaketet.
Vi ser att du har god digital kompetens, gärna med erfarenhet av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg.. Det är meriterande om du har erfarenheter av att arbeta i Tendsign och kategoristyrt inköpsarbete. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper för tjänsten och att du vill växa tillsammans med oss här i Solna.
Vårt erbjudande
Hos oss erbjuds du en möjlighet att utveckla din erfarenhet inom en snabb och effektiv kommunal organisation. Du kommer tillsammans med dina kollegor att optimera upphandlingsprocessen och dess styrande dokument. Staden i Norrorts förenade inköpare (NOFI), där du får goda möjligheter till erfarenhetsutbyte med andra kommuner i närområdet.
Vi sitter på ljusa kontor i Solna stadshus, Solna centrum, med närhet till kommunikation, restauranger och butiker.
Utöver detta har vi i Solna stad semesterväxling, pensionsavsättning och arbetar för en god balans mellan arbete och fritid.
Mer information
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande.
Välkommen med ditt CV senast 2024-06-14.
För frågor är du välkommen att kontakta tf. inköps- och upphandlingschef Malin Andersson,
malin.andersson4@solna.se.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/196".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Solna kommun (org.nr 212000-0183)
Arbetsplats Stadsledningsförvaltningen, Inköps- och upphandlingsenheten
Kontakt Malin Andersson
87462005 Jobbnummer 8719531
Observera att sista ansökningsdag har passerat.