Upphandlare till Öckerö kommun
Öckerö kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Öckerö,
Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Tjörn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Öckerö kommun i Öckerö Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.
Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.
Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.
Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!
BEFATTNING: Upphandlare
PLACERING: Öckerö kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Kommunstyrelsens förvaltning leder och samordnar kommunens strategiska planering utifrån ett helhetsperspektiv. Förvaltningen leder och utvecklar centrala lednings- och stödprocesser. Syftet är att kommunens förvaltningar och bolag ska kunna bedriva effektiv och ändamålsenlig verksamhet och att Öckerö kommun utvecklas i riktning mot visionen.
Öckerö kommun är inne i en förändring av organisationen, där kommunstyrelsen har ett ökat fokus på styrning, ledning och strategiska frågor. Kommunstyrelsens förvaltning arbetar utifrån en matrismodell där förvaltningens processer går horisontellt i kommunens organisation. Syftet är att stärka helheten och bidra till en effektiv och flexibel organisation.
Publiceringsdatum2022-09-07ArbetsuppgifterDitt uppdrag är att stödja upphandling och inköpsprocessen både på en strategisk, taktisk och operativ nivå. Du arbetar självständigt för att upphandlingsprojekt och avtalsuppföljning sker affärsstrategiskt med innovativ och strukturerad ansats. Det är nödvändigt att du kan hantera flera upphandlingar parallellt för att hålla en hög produktionstakt och effektiv genomströmning av ärenden. Upphandlingsfunktionen består av två tjänster och är en del av avdelningen för ekonomi, upphandling, IT och digitalisering. Avdelningen ansvarar för ekonomifrågor, upphandling och inköpsfrågor samt frågor kring IT och digitalisering. Som upphandlare stödjer du inköp- och upphandlingsprocessen och du är underställd avdelningschefen.
KvalifikationerSom upphandlare behöver du en förmåga att driva och utveckla processer, men också bidra till att skapa engagemang hos kollegor och medarbetare i förvaltningarna.
• Du har god kännedom om inköp och upphandlingsprocessen och har kunskap och erfarenhet av inköp och upphandlingsarbete i en politiskt styrd organisation.
• Du har förmåga att självständigt leda och driva upphandlingsprojekt, såväl objektsupphandlingar som ramavtalsupphandlingar samt att se till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar.
• Du har kompetens i att hantera avtalsfrågor och juridiska frågor kopplat till inköp och upphandling.
• Du vill arbeta processinriktat. Välfungerande arbetssätt är viktiga för att uppnå ett gott resultat och leverans på uppdraget. I din roll ingår att bidra till att utveckla processer och få dessa att kugga i linjeorganisationen på ett bra sätt.
• I vårt sätt att tänka organisation har du förutom rollen som upphandlare, också en roll i att bidra till hela kommunens utveckling. Helhet och vi-känsla är nyckelord för oss.
• Vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra våra arbetssätt. För att arbeta effektivt men också för att skapa en enkel vardag för de vi är till för.
Som person är du drivande och arbetar strukturerat och metodiskt. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt, ett stort engagemang och stark vilja att bidra till utveckling. Samarbetsförmåga liksom talang för att skapa goda relationer och nätverk blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Du har gott omdöme och förmåga att bedriva upphandlingsarbetet med hög grad av integritet.
Som person är du tydlig och transparent och skapar engagemang, motivation och delaktighet både direkt och genom andra. Genom god kommunikativ förmåga skapar och underhåller du goda relationer och verkar för dialog och gott samarbetsklimat. Du är prestigelös, öppen och trygg med integritet.
Du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi/juridik eller yrkeshögskoleutbildning inom upphandling, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god förmåga att tolka samt utforma upphandlingsdokument och avtal. Givetvis kan du hantera Officepaketet och har vana av att arbeta i ett upphandlingssystem.
Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna.
VI ERBJUDER
Öckerö kommun är arbetsplatsen för dig som vill bidra till ett hållbart samhälle och en enklare vardag för våra invånare, företagare och besökare. Vi söker dig som är engagerad och vill vara delaktig i att ständigt förbättra och utveckla vår kommun. Delaktighet, nytänkande, gott ledarskap och samarbete är våra ledord. Vi vill vara en organisation där vi ger varandra förutsättningar att göra vårt bästa.
I Öckerö kommuns nytagna riktlinje för distansarbete finns viss möjlighet till att arbeta på distans.
Vi erbjuder en tjänst i en organisation och verksamhet som är under utveckling och i ett spännande skede.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖckerö kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1154726".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Öckerö kommun (org.nr 212000-1280)
Kontakt Avdelningschef
Oskar Nilsson
Oskar.nilsson@ockero.se Jobbnummer 6959304
Observera att sista ansökningsdag har passerat.