Upphandlare till Lidingö stad

Lidingö stad / Inköpar- och marknadsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Stadsledningskontorets uppdrag är att ge stadens förvaltningar råd, stöd och service liksom att vara stabsorgan till kommunstyrelsen. Upphandlings- och e-handelsenheten ingår i Stadsledningskontoret som är stadens centrala lednings- och administrativa kontor. Våra uppgifter omfattar framförallt utföra upphandlingar i samråd med förvaltningarna, upprätta avtal i samband med upphandlingar, ge råd och stöd i avtals- och inköpsfrågor, ansvara för att driva och utveckla stadens inköpsprocess och IT-stöd från beställning till fakturering samt samordna inköp och avtalsuppföljning.

Vi söker nu en upphandlare som vill arbeta med upphandling i en dynamisk organisation.

Publiceringsdatum
2018-04-13

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare kommer du att ansvara för upphandlingar av varor och tjänster enligt LOU (lagen om offentlig upphandling) samt för upphandlingar enligt LOV (lagen om valfrihetssystem). Du kommer att planera, leda och genomföra upphandlingar från behovsanalys och framtagande av upphandlingsdokument till avtalsuppföljning samt ge råd och stöd i inköpsfrågor. Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför organisationen, vilket förutsätter en god samarbetsförmåga

Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat utbildning inom upphandling. Vidare krävs erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete samt god kännedom om LOU. Du har stort intresse av upphandling och inköp och vill vara delaktig i utvecklingen av dessa områden. Det är meriterande om du har erfarenhet av LOV och/eller har arbetat inom omsorgs- och socialförvaltning.

Som person är du initiativtagande, tar ansvar för din uppgift och ser till att slutföra projekt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en problemlösande förmåga samt en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du arbetar bra tillsammans med andra, är lyhörd och är utåtriktad. Du är flexibel, prestigelös och inte rädd för att prova nya idéer.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt:
Tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 3780623259
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adriana Buzea (+46) 08-731 31 42
Facklig representant nås via stadens växel 08 - 731 30 00

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Kontorsadress
Stockholmsvägen 50, 18182 Lidingö

Jobbnummer
4081058

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: