Upphandlare till Kustbevakningen
Kustbevakningen / Inköpar- och marknadsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kustbevakningen i Karlskrona,
Oskarshamn,
Malmö,
Västervik,
Falkenberg eller i
hela Sverige Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden.
Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens - helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.
Publiceringsdatum2024-03-05BeskrivningInköps- och upphandlingsenheten är en delvis nyinrättad och förstärkt enhet inom Kustbevakningen och tillhör personal- och ekonomiavdelningen, som har det övergripande ansvaret inom myndigheten gällande frågor inom personal, lön, ekonomi, upphandling samt grund- och vidareutbildning.
Inköps- och upphandlingsenheten har i sin tur uppdraget att genomföra upphandlingar samt ge stöd och rådgivning kring inköps- och avtalsfrågor kopplat till upphandlingar. I vårt uppdrag ingår också att följa upp avtal och utveckla myndighetens e-handel.
Enheten består idag av enhetschef samt 6 medarbetare i rollerna upphandlare, avtalscontroller och e-handelssamordnare. Enheten är i ett expansivt skede med utökning av funktionen inköpare till enheten, som slutligen ska bestå av tio medarbetare med placering i Karlskrona.
Dina arbetsuppgifterSom upphandlare på Kustbevakningen kommer du jobba med strategiskt inköp och ansvarar för att planera, leda och genomföra upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. I tjänsten ingår även att förvalta avtal i nära samarbete med samtliga verksamheter. Arbetet baseras på att upphandlingarna genomförs enligt gällande lagstiftning, på ett affärsmässigt och effektivt sätt med fokus på det som skapar mervärde för Kustbevakningens kärnverksamhet.
Arbetet är stimulerande och omväxlande med många kontakter inom såväl offentlig som privat sektor. Arbetet bedrivs både självständigt och i nära samarbete med kollegor på enheten och övriga verksamheter i myndigheten. Tjänsten omfattar även genomförande av interna utbildningar om myndighetens upphandlings- och inköpsrutiner.
KvalifikationerSom sökande har du relevant akademisk examen alternativt fullföljd yrkeshögskoleutbildning inom offentlig upphandling.
Du har ett par års aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete i rollen som upphandlare. Du har god kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU) och har praktiskt genomfört arbetsuppgifter i upphandlingars alla faser såsom planering, upphandlingsunderlag, annonsering, utvärdering, tilldelning och avtalstecknande. Du ska ha arbetat i ett upphandlingssystem såsom exempelvis Tendsign. Då arbetet är serviceinriktat ser vi att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är trygg i din yrkesutövning, kan ta självständiga beslut och trivs i en konsultativ roll.
Vi söker dig som är pedagogisk och har lätt för att kommunicera i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska med både interna och externa samarbetspartners. Vidare uppskattar du täta kontakter och ett gott samarbete med dina kollegor. Du är utvecklingsinriktad inom ditt område samt strukturerad och noggrann.
I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikes.
I tjänsten finns det möjlighet till distansarbete enligt Kustbevakningens distansarbetsavtal.
För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.
Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.
Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras.
Övrig informationFör att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/50".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kustbevakningen (org.nr 202100-3997)
Kontakt Maria Malmberg, enhetschef
0734–356557 Jobbnummer 8517909
Observera att sista ansökningsdag har passerat.