Upphandlare Inköpsavdelningen placeringsort Gävle

Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall eller i hela Sverige

Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård till alla som bor eller vistas i Gästrikland och Hälsingland. Hälso- och sjukvården består sedan årsskiftet 2007/2008 av fem divisioner med verksamhet i hela länet. Landstinget har omkring 7300 medarbetare och omsätter ca 6,8 miljarder kronor. Länet omfattar två landskap, tio kommuner och sammanlagt bor här omkring 275 000 invånare.
En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Förvaltningen bildades samtidigt med att den nya divisionsorganisationen togs i bruk vid årsskiftet 2007/2008. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, inköp, HR, utbildning, utveckling, IT, information och kommunikation samt miljö. Från och med september 2009 ingår även den vårdrelaterade administrationen i förvaltningen. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.

Publiceringsdatum
2010-07-09

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och vidareutveckla Landstinget Gävleborgs administrativa förvaltning, Lednings- och verksamhetsstöd, så att den håller världsklass? Av den anledningen söker vi nu 2 upphandlare till Inköpsavdelningen.
Inköpsorganisationen ansvarar för att på ett resurseffektivt sätt tillhandahålla och koordinera respektive landstingsdivisions behov av köpta varor och tjänster.
Arbetsuppgifter för inköpsorganisationen är att styra inköpen inom olika inköpsgrupper mot kostnads- och kvalitetsmål, att genomföra upphandlingar, att samverka med divisioner och förvaltningar inom Landstinget för att säkerställa rätt krav på köpta varor och tjänster samt att följa upp och utveckla leverantörsprestationer och verka för avtalstrohet.
Upphandlingsenheten ansvarar för samtliga upphandlingar av varor och tjänster, tillsammans uppgår inköpen till ca 3,3 miljarder kronor per år.
Vi förväntar oss att du ser en utmaning i att arbeta i en politisk styrd organisation, är nyfiken på landstinget och våra arbetsformer inom offentlig sektor.
Du ska självständigt planera och genomföra upphandlingar av varor och tjänster, ofta i samverkan med företrädare för sjukhusets verksamheter.
Det är en merit om du har vana att arbeta i projektform, gärna som projektledare.
Du kommer att ansvara för:
• Att självständigt planera och genomföra upphandlingar av material och tjänster.
• Kravspecifikation och förfrågningsunderlag.
• Leverantörsutvärdering.
• Avtalsskrivning med leverantörer.
• Utvecklings- och förbättringsarbete i samarbete med avtalscontroller.
• Utveckling och förvaltning av rutiner och mallar.
• Att upphandlingarna genomförs, ofta i projektform med upphandlaren som projektledare.

Kvalifikationer
Vi vill att du har:
• Juridisk och/eller ekonomisk universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande.
• Flera års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete.
• Erfarenhet av att jobba med kravspecifikationer och förfrågningsunderlag.
• God kännedom och erfarenhet av LOU (Lagen om offentlig upphandling).
• Erfarenhet av avtalsskrivning med interna och externa leverantörer.
• Erfarenhet av att arbeta med interna/externa kontakter i olika nätverk.
• Erfarenhet av att jobba i projektform.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Önskvärda personliga egenskaper som innebär att vara och ha:
• Engagerad, analytisk och drivande.
• En god kommunikatör.
• Lyhörd och ha bra samarbetsförmåga.
• Förmåga att bygga formella och informella nätverk såväl internt som externt.
• Van att arbeta med många olika saker samtidigt och ändå se helheten.
• Kreativ och noggrann.
Körkort erfordras.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning. Heltidstjänster.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-22
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Ange följande referens när du ansöker: 258-2010
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Peter Hautzinger, Avdelningschef, 076-146 06 27

Facklig kontakt
Gun-Britt Ericsson, SKTF, 070- 642 94 44
Irma Numelin, Kommunal, 070-394 52 02
Lisa Bäck, SACO, 070-375 25 69
Raul Johnson, Vårdförbundet, 073-818 65 65
Maria Larsson, Ledarna, 076- 769 63 60

Företag
Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd

Adress
Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd
80188 Gävle

Jobbnummer
694053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd: