Upphandlare anläggning- och driftsentreprenader
Linköpings kommun, Miljö- & samhällsbyggnadsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Miljö- & samhällsbyggnadsförvaltningen i Linköping Linköping är med sina 142 000 invånare Sveriges femte största kommun. Vår personalpolitiska vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.
Linköpings kommun sysselsätter cirka 8.000 anställda i den egna verksamheten och cirka 1.500 arbetar med kommunala beställningar hos externa arbetsgivare.
Publiceringsdatum2010-06-02ArbetsuppgifterUpphandlingscenter ingår som en del i Kommunalförbundet i fjärde storstadsregionen och ägs av kommunerna i Linköping och Norrköping.
Upphandlingscenter startade 1 april, 2009 och har som huvuduppgift att utgöra ägarnas specialistfunktion inom upphandling. Vi sysselsätter 16 personer, placerade vid våra kontor i Linköping och Norrköping. Vi handlägger över 700 avtal till en årlig värde mellan 1 och 1,5 miljarder. Vi samarbetar och utför även uppdrag åt fem närbelägna kommuner.
På uppdrag av miljö och samhällsbyggnadsförvaltningen, Linköpings kommun, ska Upphandlingscenter stödja med upphandling inom drift-, bygg- och anläggningsentreprenader samt konsultuppdrag med särskild inriktning på infrastruktur.
Tjänsten innebär att du kommer att vara placerad hos Upphandlingscenter i Linköping, alternativt Norrköping, men kraven på tillgänglighet hos uppdragsgivarna är höga varför du får räkna med att minst halva tiden sitta tillsammans med handläggare hos miljö och samhällsbyggnadsförvaltningeni Linköping.
Vi söker dig som vill och självständigt kan arbeta med upphandling av drift-, bygg- och anläggningsentreprenader samt konsultuppdrag med särskild inriktning infrastruktur. Tillsammans med ansvarig projektledare eller driftsingenjör, som ansvarar för projek-tet/uppdragets genomförande, skall du upphandla konsulter och entreprenörer. Du ansvarar för att upphandlingen genomförs, vilket bl a innebär att tillsammans med berörd projektledare ta fram förfrågningsunderlag, rådgöra om val av upphandlings- och vid behov entreprenadform, hålla i själva genomförandet av upphandlingen, vilken avslutas med att du föredrar ärendet inför nämnden för beslut om val av leverantör. Därefter avslutas upphandlingen och du avrapporterar till ansvarig projektledare eller driftingenjör. Du genomför och håller i upphandlingsmöten.
I tjänsten ingår också att utveckla upphandlarrollen, förbättra rutinerna för upphandlingar, mallar, följa den juridiska utvecklingen och föra ut kunskapen i organisationen. Du kommer att arbeta parallellt med nuvarande upphandlare.
KvalifikationerDu har kompetens och god erfarenhet av upphandling inom teknik- och samhällsbyggnadsområdet, till exempel markentreprenader och tekniska konsulter såsom projektering, gestaltning, planförfattande.
Vi tror att du redan arbetar med liknande arbetsuppgifter sedan 5 - 6 år. All offentlig upphandling omfattas av Lag om offentlig upphandling (LOU) varför det är meriterande om du tidigare arbetat med offentlig upphandling. Du ska ha för området relevant utbildning, gärna högskoleutbildning. God datavana är ett krav, förutom de vanliga ord- och kalkylprogrammen även inom presentationsteknik. Det är meriterande om du arbetat med IT-baserat upphandlingsstöd.
Vi förutsätter att du har den sociala kompetensen som erfordras för att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi tror att Du drivs av en vilja att arbeta målinriktat och åstadkomma resultat. Vi söker dig som arbetar strukturerat, tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du behöver ha förmågan att organisera, prioritera och hålla tidplaner även om det händer mycket runt omkring dig och tempot kan vara högt. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings Kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-20
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Om du har frågor gällande din ansökan eller ansökningsformuläret kontaktar du Lyam Dolk på 013-20 69 59.
Ange följande referens när du ansöker: A128090
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKrister Thorell, 013-20 63 75
Ulf Johansson Lorin, 013-20 88 45
Lennart Fjellmar, 013-20 67 09
Facklig kontaktBjörn Tjus - SACO, 013-20 57 26
Brittmari Andersson, 013-20 63 88
Linda Holdaj Peterson, 013-20 54 88
FöretagLinköpings kommun, Miljö- & samhällsbyggnadsförvaltningen
AdressLinköpings kommun, Miljö- & samhällsbyggnadsförvaltningen
Affärsområde HR
58181 Linköping
Jobbnummer 666974
Observera att sista ansökningsdag har passerat.