Upphandlare/Administratör
Länsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten i Malmö Länsstyrelsen är statens företrädare i länet. Vi arbetar med tillsyn, kunskapsspridning och ärendehandläggning inom nästan hela samhällsområdet. Vi är ca 500 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är ett dynamiskt samhälle i balans - en miljömässigt, ekonomiskt och socialt hållbar utveckling.
Publiceringsdatum2011-11-14ArbetsuppgifterLänsstyrelsen i Skåne län söker en upphandlare/administratör till upphandlings-funktionen. Anställningen är en tillsvidareanställning (heltid) med tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort är Malmö.
Länsstyrelsen har sedan årsskiftet inrättat en central upphandlingsfunktion som organisatoriskt tillhör förvaltningsavdelningens rättsenhet. Upphandlingsfunktionen består för närvarande av två upphandlingsjurister och en upphandlare. Upphandlingsjuristerna har bl a till uppgift att ge juridiskt stöd och ansvara för att en enhetlig hantering av upphandlingarna sker inom Länsstyrelsen. Upphandlingsfunktionen arbetar konsultativt och vägledande samt ansvarar för att hela upphandlingsprocessen genomförs på ett formellt korrekt sätt och i enlighet med gällande lagar och förordningar.
Dina arbetsuppgifterSom upphandlare/administratör ska du kunna ansvara för interna inköp av varor och tjänster som huvudsakligen görs för myndighetens egna behov. Du ska självständigt kunna planera och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning i samråd med upphandlingsjurist samt kunna utvärdera gjorda upphandlingar. Vidare ska du kunna delta i administrativt arbete inom funktionen såsom ansvar för avtalsdatabas, informationsverksamhet internt, framtagning av statistik, uppföljning av genomförda upphandlingar mm.
Tjänsteresor inom Skåne kommer att vara aktuellt.
KvalifikationerDu skall ha
• Ekonomisk/juridisk utbildning på högskolenivå, alternativ eftergymnasial yrkesutbildning inom ekonomi/administration eller annan likvärdig utbildning.
• Utbildning inom inköp/upphandling och/eller erfarenhet från operativt inköps-/upphandlingsarbete i större organisation eller myndighet är önskvärd.
• Erfarenhet från offentlig sektor
• God datorvana krävs och ett intresse för administrativa arbetsuppgifter är av vikt.
Som person är du är självgående, stabil och serviceinriktad. Vidare är du utvecklingsinriktad samt strukturerad, detta innebär att du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Det är också av vikt att du är kvalitetsmedveten, med detta menar vi att du är noggrann och att du anstränger dig för att nå upp till den kvalitetsstandard och de mål som finns för verksamheten. Arbetet innebär att du kommer att ha många kontakter både internt och externt vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga.
Körkort krävs för anställningen eftersom Länsstyrelsen har kontor och verksamheter på fem olika platser i Skåne.
Provanställning på 6 månader tillämpas.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-05
Ange följande referens när du ansöker: 112-21559-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLeif Nyberin, 040/044-25 25 15
Facklig kontaktAnna Westberg, 040/044-25 27 33
Ann-Margreth Nilsson, 040/040-25 25 13
FöretagLänsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten
AdressLänsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten
20515 Malmö
Jobbnummer 1079200
Observera att sista ansökningsdag har passerat.