Upphandlare
Kommunledningsförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Boden
2008-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2011-01-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningsförvaltning i Boden Vi söker en upphandlare till en nyinrättad tjänst.
Vi söker Dig som vill ha ett intressant och utmanande arbete i en stor och utvecklingsintensiv organisation.
Boden ligger i Norrbottens län, ca 3,8 mil från Luleå, och har ca 28 000 invånare. Bodens kommun köper tjänster och varor för ca 300 miljoner kronor per år. Syftet med upphandlingsverksamheten är att medborgarna skall få mesta möjliga nytta för pengarna. Upphandlingsenheten är organisatoriskt placerad inom kommunledningsförvaltningens ekonomikontor och består av en chef samt två handläggare.
Upphandlingsenhetens arbetsområde:
Kommunövergripande upphandlingar, specifika upphandlingar efter anmodan från kommunens förvaltningar, konsultativ upphandlingshjälp, internutbildning inom upphandlingsfrågor, information om gällande avtal samt ledning av samrådsgrupper för upphandling. Upphandling sker enligt Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).
Publiceringsdatum2008-09-01Dina arbetsuppgifterUpphandlaren skall genomföra upphandlingar av varor och tjänster i projektform. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen, det vill säga faktainsamling, anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling, avtal med leverantörer och uppföljning av avtal. Du ansvarar för att samordna kontakt med flera aktörer; användarna, sakkunniga, leverantörer, kollegor med mera. Följa upp tecknade avtal och förvaltningarnas avtalstrohet. Vara delaktig i utvecklingen av verksamhetens upphandlingsarbete.
Profil för upphandlare:
Du ska vara mål- och kvalitetsinriktad och kunna driva och hantera flera frågor parallellt. Du är initiativrik, positiv och förstår vikten av flexibilitet och lyhördhet för att möta verksamheternas behov. Du bör ha ett uttalat intresse för affärer och van att arbeta strukturerat och fatta beslut. Självklart har du vana och fallenhet att arbeta självständigt, snabbt och målinriktat kombinerat med god administrativ förmåga, ansvarskänsla och hög integritet.
KvalifikationerDu bör ha en lämplig utbildning på högskolenivå, exempelvis juridisk-, ekonomisk- eller ingenjörsutbildning.
Du bör ha goda kunskaper om lagar och regler för upphandling inom offentlig verksamhet.
Det är väsentligt att du har god förmåga att uttrycka dig både muntligt och i skrift. Du bör även inneha god IT-vana. Tidigare erfarenhet av offentliga upphandlingar är naturligtvis mycket värdefullt.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid. Tillsvidare.
ErsättningFast lön
Ange löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-09-19
Anställningsvillkor enligt avtal.
Ange följande referens när du ansöker: 32/08
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ledigajobb@boden.seKontaktTomas Pellikkä, 0921-622 88 (direkt),
tomas.pellikka@boden.seFacklig kontaktKatarina Wennman, SACO, 0921-62414 (direkt)
Laila Kohkoinen, SKTF, 0921-622 05 (direkt), 0921-622 07
FöretagKOMMUNLEDNINGSFÖRVALTNING
AdressKOMMUNLEDNINGSFÖRVALTNING
96186 BODEN
KontorsadressKYRKGATAN 24
BODEN
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0921-62000
Jobbnummer 300476
Observera att sista ansökningsdag har passerat.