Upphandlare
Uppsala kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
2018-11-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2022-07-18) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Skolfastigheter AB
Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi de närmaste fem åren planerar att investera fem miljarder kronor i att bygga nya förskolor/skolor och rusta befintliga. Vi söker nu en upphandlare som har den viktiga uppgiften att omvandla behov till avtal.
Välkommen med din ansökan!
Välkommen till Skolfastigheter! Vi är ett helägt kommunalt bolag som äger merparten av Uppsala kommuns skolor och förskolor. Genom fastigheterna bidrar vi till barn och ungas utveckling. Vårt uppdrag är att skapa ekonomiskt effektiva pedagogiska miljöer som stödjer verksamheternas behov. Vi vill bli bäst i klassen på trygga och hållbara lärmiljöer!
Klicka här (
http://www.skolfastigheter.se) för att läsa mer om arbetsplatsen.
Ditt uppdrag
Vi söker dig som kan genomföra ändamålsenliga upphandlingar och i övrigt vara stöd åt verksamheten i upphandlingsfrågor. Tjänsten omfattar hela upphandlingsprocessen från interna möten och upprättande av förfrågningsunderlag till annonsering, utvärdering och tilldelning, allt i samverkan med övriga sakkunniga. Du företräder även bolaget i samband med upphandlingar.
Ansvarsområden:
• Planera, samordna och utföra upphandlingar av främst entreprenader, tekniska konsulter och olika typer av ramavtal
• Upprätta förfrågningsunderlag
• Annonsering av upphandlingar
• Ta in och utvärdera anbud
• Förberedda tilldelningsbeslut
• Upprätta ram-/avtal för varor, tjänster och entreprenader
• Ansvarar för och arbetar såväl strategiskt som operativt med Skolfastigheters upphandlingsprocess
• Omvärldsbevakning inom området
• Utvärdera och följa upp genomförda upphandlingar.
Publiceringsdatum2018-11-26Övrig informationTjänsten ställer stora krav på noggrannhet, intresse för upphandlingsreglerna, förmåga att såväl samarbeta som att arbeta självständigt. Vidare innebär tjänsten perioder av högre arbetstempo och förmåga att kunna planera och prioritera arbetsuppgifterna.
BakgrundVi söker dig som har examen i juridik, relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har minst 3 års erfarenhet av att självständigt genomföra offentliga upphandlingar samt fördjupade kunskaper avseende de centrala upphandlingsreglerna och god kännedom inom upphandlingslagstiftningen i övrigt. Meriterande för tjänsten är kunnighet av att ha företrätt en upphandlande myndighet vid överprövning av upphandling samt vana att använda Kommers eLite eller annan plattform för offentlig upphandling. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift och behärskar Officepaketet. Vi värdesätter kunskaper så som att tillämpa AMA AF 12, AB 04, ABT 06 och ABT 09 samt inom entreprenadjuridik men också fördjupade kunskaper avseende upphandlingspraxis och det bakomliggande upphandlingsdirektivet.
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete och du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är vidare en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera men också tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. I övrigt har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Arbnor Belulaj, chef verksamhetsutveckling projekt, 072-507 87 92
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 94.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till Skolfastigheter! Vi är ett helägt kommunalt bolag som äger merparten av Uppsala kommuns skolor och förskolor. Genom fastigheterna bidrar vi till barn och ungas utveckling. Vårt uppdrag är att skapa ekonomiskt effektiva pedagogiska miljöer som stödjer verksamheternas behov. Vi vill bli bäst i klassen på trygga och hållbara lärmiljöer!
Mer information om vår organisation hittar du på skolfastigheter.uppsala.se (
https://skolfastigheter.uppsala.se/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. 100%. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: SFB-2018-0512
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
•
75375 Uppsala
Kontorsadress•
Jobbnummer 4480598
Observera att sista ansökningsdag har passerat.