Upphandlare

Uppsala kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Upphandlingsavdelningen

Är du är redo för en ny utmaning och vill förvalta skattebetalarnas pengar på bästa sätt? Är du nyfiken på hur det är att arbeta som upphandlare på Uppsala kommun? Välkommen till oss, en spännande arbetsplats där det händer mycket framöver. Vill du vara med? Då kan det här vara jobbet för dig!

Uppsala är med sina över 235 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på Avdelning Upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av ca 70 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp och enheten för logistik.

Upphandlarna jobbar inom olika kategoriteam fördelade på två enheter: Enhet Fastighet och entreprenad består av 3 kategorier: Fastighet och entreprenad och Fordon och transport och livsmedel. Enhet Varor och tjänster består av 4 kategorier: IT och Tjänster och Varor, och Vård & omsorg.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att delta i planering och paketering av upphandlingsuppdrag och besluta om upphandlingsförfaranden. Det ingår även att aktivt delta i förbättringsarbetet gällande upphandlingsprocesser, upprätta kontrakt till berörda verksamheter samt ge råd och stöd i upphandlingstekniska och entreprenadjuridiska frågor.

I uppdraget ingår även att:
• Upphandla ramavtal
• Förhandla med leverantörer
• Bevaka ny lagstiftning
• Delta i leverantörsmöten.

Publiceringsdatum
2022-07-18

Bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller KY/YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik, akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning relevant utbildning. Vi ser också att du har erfarenhet av inköpsarbete och goda kunskaper om lagstiftningen som reglerar offentlig upphandling. Tjänsten kräver goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i officepaketet. Vidare är det en fördel om du har utbildning inom LOU och LUFS eller att du har erfarenhet av upphandlingsarbete, avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning. Kunskaper om upphandling av Konsulttjänster och/eller entreprenadupphandling är en merit. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor eller i en politiskt styrd organisation.

Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar samtidigt som du är pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare är du ansvarstagande och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är en serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Linnéa Sundstedt, enhetschef, 018-727 21 21
Manfred Romedal, enhetschef, 018-727 12 71
Helena Sköld Lövgren, avdelningschef, 018-727 21 24.

Facklig kontakt
Akademikerförbundet SSR/SACO Maria Persson, 018-727 24 24
Akavia Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Sveriges ingenjörer Peter Nõu, 018-727 16 95
Vision Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 09 18.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Allmän visstidsanställning. 100%. Tillträde omgående till enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSN-2022-02187".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)

Jobbnummer
6828112

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: