Upphandlare

Hässleholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Hässleholm
2018-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2023-03-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Vem är du?
Vi söker dig som är certifierad Inköpare/Upphandlare eller KY-utbildning inom inköp/upphandling alternativt på annat sätt skaffat motsvarande kunskaper. Du ska ha erfarenhet av upphandling/inköp samt kunskaper om offentlig upphandling. Högskoleutbildning inom ekonomi/juridik eller annan relevant inriktning samt erfarenhet av att ha arbetat att ha genomfört offentliga upphandlingar är meriterande.

Vi förutsätter att du är van användare av Office-paketet samt att lätt kunna ta till sig och arbeta i olika verksamhetssystem.

Arbete som upphandlare kräver att du är en person som är självgående och kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du tar ansvar för de uppdrag du har, klarar av att hantera förändrade omständigheter och vill komma till resultat. Du har ett bra bemötande med fokus på god service samtidigt som du ser till att regelverket kring upphandling följs. Vi ser att du har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor samt att du är en skicklig projektledare eller förutsättningar att utvecklas till en. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Det här erbjuder vi dig!
Rollen som upphandlare i Hässleholms kommun innebär att arbeta självständigt och affärsmässigt med ett verksamhetsfokus. Du kommer att i samarbete med företrädare för verksamheten, planera och genomföra upphandlingar samt följa upp ingångna avtal.

I arbetsuppgifterna ingår att ge verksamheterna ett löpande aktivt stöd i upphandlingsfrågor, medverka vid informationstillfällen och interna utbildningar mm. Upphandlingsenheten arbetar som rådgivare till de kommunala bolagen och kan även genomföra upphandlingar åt dem. Du kommer att vara med och utveckla arbetssätt både på egen hand men också i samarbeta med dina kollegor eller andra intressenter. I vardagen är du delaktig i enhetens löpande arbete. Du ges möjlighet att utvecklas inom dina ansvarsområden.

Upphandlingsenheten arbetar med olika verksamhetsstöd såsom E-handel, Kommers, inköpsanalysverktyg Spend by Exitia och systemstödet för Hantera för livsmedelsupphandlingar och avtal.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Vilka är vi?
Kommunledningskontoret arbetar med kommunövergripande utvecklingsfrågor inom olika områden. Vi finns i stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelser.

Enhetens huvudsakliga uppgift är att svara för kommunövergripande upphandlingar, genomföra specifika upphandlingar, rådgivning internt och gentemot kommunala bolag, information och utbildningsinsatser, avtalsuppföljning, e-handel mm.

Publiceringsdatum
2018-07-03

Övrig information
Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 34 och 35.

Vid frågor vänligen kontakta Rikard Muth, upphandlingschef, på tfn 0451-26 80 87, efter 180807.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-19
Ange följande referens när du ansöker: Klk-18-2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Upphandlingschef Rikard Muth 0451-26 80 87

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Stadshuset
28180 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
4235010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: