Upphandlare

Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret / Ekonomiassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret i Lund

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 119 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.


Publiceringsdatum
2017-06-14

Arbetsuppgifter
Lunds kommun söker upphandlare till den centrala upphandlingsenheten.

Upphandlingsenheten i Lunds kommun är organisatoriskt placerad under ekonomiförvaltningen och består idag av 11 medarbetare. Upphandlingsenhetens viktigaste uppgift är att organisera och utveckla upphandlingsverksamheten samt att genomföra kommunövergripande upphandlingar. Andra viktiga områden är service, råd, stöd och utbildning till verksamheterna i upphandlingsfrågor. Upphandlings- och inköpsverksamheten i Lund är för närvarande i ett spännande skede där upphandlingsenheten bidrar i ett arbete för en effektivare inköpsorganisation.

Kommunens upphandlingsenhet samverkar i upphandlingar med ett antal kommuner och andra upphandlande myndigheter där Lunds kommun ansvarar för, genomför och administrerar gemensamma upphandlingar i samverkan.

Med anledning av att en av våra medarbetare går vidare till nytt uppdrag söker vi en upphandlare.

Dina arbetsuppgifter blir att som i rollen som upphandlare självständigt leda och genomföra upphandlingar, ansvara för ett antal avtalsområden, upprätta avtal samt genomföra avtalsuppföljningar. Arbetet innehåller, bland mycket annat, även bistånd med rådgivning i upphandlingsfrågor, svara på avtalsrelaterade frågor m m.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, YH, högskola eller universitet. Du bör ha erfarenhet av LOU och av offentlig upphandling. Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel är önskvärt.

Arbetet kräver många kontakter varför du har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Arbetet kan stundvis vara stressigt så det är bra om du gillar ett högt arbetstempo och är stresstålig. Du är serviceinriktad, lyhörd och med hög integritet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi jobbar för att utveckla och ha goda affärsrelationer med våra leverantörer och kunder varför ett fokus på goda affärer är ett måste.
Dina personliga egenskaper väger tungt.


ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten tillsätts löpande Tillträde omgående.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Ange följande referens när du ansöker: KK 2017/20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Petrusson birgitta.petrusson@lund.se 046-359 50 64

Företag
Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret

Adress
Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret
Box 41
22100 LUND

Kontorsadress
22222 Lund

Jobbnummer
3556696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret: