Upphandlare
Landskrona stad, Juridiska avdelning / Inköpar- och marknadsjobb / Landskrona
2011-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2011-10-05) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landskrona stad, Juridiska avdelning i Landskrona I Landskrona arbetar vi efter värdegrunden BRA där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vårt arbete och agerande syftar till att det ska vara BRA att bo och verka i Landskrona; för kommuninvånarna, övriga aktörer och för oss som medarbetare. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.
VÄLKOMMEN TILL OSS!
Publiceringsdatum2011-01-19ArbetsuppgifterLandskrona stads upphandlingsenhet, som består av två heltidstjänster, är organiserad vid Stadsledningskontorets juridiska avdelning. Stadsledningskontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, har till uppgift att leda, samordna, styra och följa upp den samlade kommunala verksamheten samt utgör ledningsstöd till kommunstyrelsen.
I tjänsten som upphandlare ingår att genomföra förvaltningsövergripande varu- och tjänsteupphandlingar, ge råd och stöd till organisationen i upphandlingsfrågor (internkonsult) samt att utveckla och organisera kommunens upphandlingsarbete. I rollen som internkonsult ingår bland annat att bistå med juridisk sakkunskap inom upphandling och avtalsrätt samt vid överprövningsärenden och sekretessprövning. Som upphandlare hos oss får du arbeta självständigt och med ansvar för planering och genomförande av hela upphandlings-processen, från utredning till avtalstecknande.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med LOU (Lagen om offentlig upphandling). Vidare bör du ha en högskoleutbildning (ekonomisk/juridisk eller annan lämplig utbildning). Då arbetet innebär att du har många kontakter med såväl leverantörer som personer inom organisationen bör du vara utåtriktad och samarbetsvillig samt ha personlig integritet. Upphandlingsenhetens centrala placering innebär att du också har nära kontakt med kommunens ledning. Du är en effektiv problemlösare, har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att lära dig nya saker. Erfarenhet av projektledning och/eller fördjupade kunskaper i avtalsrätt är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Befattningen är på heltid och visstidsanställning (vikariat) t o m den 31 oktober 2012. Eventuell möjlighet till förlängning är beroende av den totala översyn av upphandlingspolicyn och upphandlingsorganisationen som kommer att genomföras under våren 2011.
ErsättningAnge gärna löneanspråk i din ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-06
OBS! Vi vill att du sänder in din ansökan digitalt, via Offentliga Jobb, då detta förenklar vår administration samt att du därmed kommer att få en snabbare respons på din ansökan.
Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du har sökt första gången, kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du också söka andra tjänster i Landskrona stad eller hos andra organisationer som är anslutna till Offenliga Jobb. Alla insända ansökningar sparas under din inloggning.
En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.
Läs mer på: Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: A200125
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMarie Pettersson, 0418-47 00 82
Susanna Karlsson, 0418-47 00 46
Caroline Blomsten, 0418-47 00 49
Facklig kontaktFackliga representanter nås via kommunens växel,, 0418-47 00 00
FöretagLandskrona stad, Juridiska avdelning
AdressLandskrona stad, Juridiska avdelning
261 80 LANDSKRONA
26180 LANDSKRONA
Jobbnummer 826715
Observera att sista ansökningsdag har passerat.