Upphandlare
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-09-05ArbetsuppgifterAnställningen är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.
Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
I samråd med den interna organisationen genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
Genomföra avrop och inköp för myndighetens behov
Förvalta och följa upp ingångna avtal
Ge kvalificerat stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor
Andra arbetsuppgifter som ligger i enhetens ansvarsområde
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har
högskoleexamen med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
erfarenhet av offentlig upphandling som anställd vid, eller på uppdrag av, upphandlande myndighet
goda kunskaper om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
goda kunskaper inom Word och Excel
Det är meriterande om:
Du har några års arbetslivserfarenhet av att arbeta i ett serviceyrke
Du har kunskap om kategoristyrning
Som person vill vi att du
har en god planeringsförmåga och trivs med att arbeta operativt
god förmåga att hantera varierande uppdrag
har lätt att samarbeta med andra
har ett konsultativt arbetssätt med en god servicekänsla
gillar att arbeta i ett högt tempo
är noggrann och strukturerad
är initiativrik och lösningsorienterad
kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. Svenskt medborgarskap är ett krav för denna anställning.
Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 2 200 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Arbetsplats Åklagarmyndigheten Huvudkontoret
Kontakt Andrea Andersson, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 59 17 Jobbnummer 9493144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.