Upphandlare
Smedjebackens kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Smedjebacken
2025-06-19
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Smedjebacken,
Ludvika,
Fagersta,
Norberg,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken,
Ludvika eller i
hela Sverige Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss!
Välkommen till Smedjebackens kommun!
Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, sammanhållning och levande traditioner i hela kommunen.
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen
Vi söker en upphandlare till Ekonomi- och upphandlingsavdelningen som totalt består av åtta personer. Upphandlingsenheten består av en upphandlingsansvarig och en upphandlare. Hos oss har du möjlighet att få vara med och påverka och göra skillnad för våra medborgare och vårt samhälle. Du får ett spännande arbete och blir en viktig person i en vår organisation med mycket kunskap. Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete.
Publiceringsdatum2025-06-19Dina arbetsuppgifterI rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen.
Dina arbetsuppgifter innebär att planera och genomföra upphandlingar från start till tecknat avtal. Arbetet omfattar hela processen från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, förhandling och avtalsskrivning till att bistå och delta i uppföljning och förvaltning av avtal i vår avtalsdatabas.
Arbetet innebär en projektledande och konsultativ roll gällande avtal, upphandlingsfrågor samt de upphandlingar enheten ansvarar för.
Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, då du ofta har flera projekt pågående samtidigt. Din erfarenhet och trygghet gör att du bekvämt axlar rollen som projektledare och ibland ger du råd och stöd till verksamheten eller utbildar inom organisationen.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.
Vi använder E-avrop som upphandlingsverktyg.
KvalifikationerVi ser att du har:
• Erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU/LUF eller inköp inom offentlig sektor
• Goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och goda kunskaper av arbete med avtal
• Erfarenhet av att arbeta självständigt och driva dina egna projekt
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Eftergymnasial utbildning som är relevant för område
Erfarenhet av arbete i digitala upphandlingssystem, projektledning och strategiskt inköpsarbete ses som meriterande.
Dina personliga egenskaperFör att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. Du trivs i samarbete med andra men har också förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hitta lösningar. Vi vill att du är initiativtagande, strukturerad och självgående.
Du är utåtriktad med hög grad av service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift. Vidare som person är du positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning, samt har lätt att samarbeta med olika aktörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tillträde är omgående, men vi tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi
tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta
beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i
fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och
tryggt
för alla medarbetare. Klicka här för att läsa mer om de förmåner vi erbjuder.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag
i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för
denna rekrytering.
Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering
sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet
Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får
du hjälp med din ansökan.
Kontaktinformation
Jonas Källman, Ekonomichef, 0240-660147 (åter 14 juli från semester)
Lina Kihlmark, Upphandlingsansvarig, 0240-660154
Anna Hane Karlsson, Vision,
anna.hane.karlsson@smedjebacken.seArbetsplats
Vasagatan 17
777 30 Smedjebacken
Ersättning . Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4984242587".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205),
http://www.smedjebacken.se Kontakt Upphandlingsansvarig
Lina Kihlmark
0240-660154 Jobbnummer 9396029