Upphandlare

Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb / Inköpar- och marknadsjobb / Karlstad
2023-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2024-07-19) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb i Karlstad, Kristinehamn, Sigtuna, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.

Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

Tycker du det är kul att arbeta i stora komplexa upphandlingsprojekt? Tänka nytt och utvecklas tillsammans med andra? Då har vi ett spännande jobb att erbjuda! MSB har nu behov att utöka upphandlingsenheten och söker fler medarbetare.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att genomföra upphandlingar av varor och tjänster inkl. direktupphandlingar och förnyad konkurrensutsättning. Du kommer att arbeta med större upphandlingar som drivs som projekt där det finns en ansvarig projektledare. Men du ska också kunna vara den drivande vid mindre upphandlingar. Du kommer att arbeta utifrån ett kategoribaserat arbetssätt och ingå i ett team, men i rollen ingår även att vara beredd på att upphandla inom hela MSB:s verksamhet. Upphandlare på MSB arbetar med alla delar i inköpsprocessen.

Arbetet innebär att kunna arbeta självständigt i ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom hela myndigheten. Du kommer även ha kontakt med andra myndigheter, organisationer samt olika leverantörer. Du driver förbättringsarbeten och arbetar med utvecklingsfrågor inom utpekat ansvarsområde men även för enheten som helhet. Tillsammans med kollegorna kommer du att arbeta med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra myndighetens inköpsprocess. Du kommer även att arbeta med stöd och rådgivning till verksamheten.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Akademisk examen inom teknik/IT, juridik, statsvetenskap, ekonomi eller annat relevant område och har arbetat minst tre år inom offentlig upphandling eller,
- slutförd YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling och har arbetat minst tre år inom offentlig upphandling eller,
- minst fem år praktisk erfarenhet inom offentlig upphandling som vi bedömer likvärdig.

Som upphandlare hos oss krävs att du har generellt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet:

- som projekt- och eller uppdragsledare eller har drivit upphandlingsprojekt
- av att arbeta i något av de upphandlingsverktyg som finns på marknaden
- av leverantörsstyrning

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Det är viktigt att du har god analytisk förmåga och har lätt för att skapa dig överblick och se samband. Då arbetet innebär mycket kontakter behöver du även ha en mycket god samarbetsförmåga. Du är även drivande, stresstålig och van att arbeta självständigt. Det är viktigt för dig att leverera förväntade resultat med hög kvalité. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Publiceringsdatum
2023-05-17

Om företaget
Upphandlingsenheten är en central funktion på MSB som både stödjer och styr hela myndigheten inom inköpsprocessen. Enhetens uppgift är att styra, utveckla, förvalta och följa upp MSB:s arbete med upphandling och avtalsförvaltning. Vidare ingår att inrikta och driva myndighetens upphandlingsarbete och utveckla och förvalta tillhörande systemstöd, processer och rutiner samt metoder för uppföljning av avtal och leverantörer. Upphandlingsenheten är uppdelad i team utifrån ett kategoribaserat arbetssätt. Enheten leds av myndighetens upphandlingschef.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta upphandlingschef Hans Björk. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (Saco-S), Therese Hahne (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 6 juni 2023.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/82".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb (org.nr 202100-5984)

Arbetsplats
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Jobbnummer
7791285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb: