Upphandlare
Ekerö kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ekerö,
Botkyrka,
Salem,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant - och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld - och vi ser fram emot din ansökan.
UPPHANDLINGSENHETEN är en del av Kommunstyrelseförvaltningen och har sitt kontor beläget i kommunhuset precis intill Ekerö centrum. Vi ansvarar för kommunens samtliga upphandlingar över direktupphandlingsgränsen och ger även kommunens verksamheter stöd i avrops- och avtalsfrågor. Enheten består idag av tre medarbetare, två upphandlare och en upphandlingschef.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Publiceringsdatum2022-02-11Dina arbetsuppgifter Vi tror på dig och din förmåga - därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig - och sätta gränser.
I rollen som upphandlare säkerställer du i samverkan med dina kollegor vid upphandlingsenheten att upphandlingsarbetet i Ekerö kommun sker på ett professionellt, affärsmässigt och rättssäkert sätt. Dina arbetsuppgifter består av att planera, leda och genomföra upphandlingar. Upphandlingarna kommer i huvudsak att genomföras åt Fastighetsenheten och Teknikenheten. Merparten av upphandlingarna avser entreprenader, ramavtal inom entreprenad och tekniska konsulttjänster. Arbetet bedrivs både självständigt och i nära samarbete med kollegor vid upphandlingsenheten och övriga verksamheter i kommunen. Du kommer även att ge stöd och råd i upphandlings-, avrops- och avtalsfrågor, följa upp kommunens avtal och inköp samt utveckla upphandlingsenhetens arbete. Många upphandlingar pågår ofta samtidigt och det ställer krav på din förmåga att arbeta snabbt och effektivt och ändå bibehålla kvalitén i arbetet.
Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget:
Vi söker dig som har akademisk examen, exempelvis inom juridik, ekonomi eller statsvetenskap, alternativt yrkesutbildning inom upphandling eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt, t.ex. genom erfarenhet inom upphandlingsområdet, som vi bedömer likvärdig.
Erfarenhet av att ha arbetat med upphandling och att ha genomfört entreprenadupphandlingar, kunskap inom entreprenadjuridik samt god kännedom om AF, AMA, AB 04, ABT 06 samt ABK 09 är meriterande.
Som person är du ansvarstagande och driver upphandlingsarbetet framåt, både ensam och i samarbete med kollegor och med kommunens verksamheter. Du är analytisk, självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter medarbetare som vill utvecklas inom sitt område.
Arbetet förutsätter att du har mycket goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling, LOU, mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift samt god datorvana.
Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Länk till lediga jobb i Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun - där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEkerö kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ekerö kommun (org.nr 212000-0050),
http://www.ekero.se/ Kontakt Johan Adner, Upphandlingschef
08-124 571 84 Jobbnummer 6335357
Observera att sista ansökningsdag har passerat.