Uppdragsledare, IT-avdelningen

Polismyndigheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Järfälla, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord - det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga.
Som anställd på Polisens IT-avdelning är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden. Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång. Polisens IT-avdelning har cirka 1000 medarbetare och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 35 000 medarbetare.

Publiceringsdatum
2022-12-19

Dina arbetsuppgifter
Gruppen för Telekommunikation består idag av ca 15 medarbetare och står inför en spännande resa med flera förändringsuppdrag som kommer ha påverkan på hela myndighetens arbete. Därför behöver vi nu förstärka vårt team med två drivna uppdragsledare. I arbetet ingår att hantera både nuvarande och framtida behov inom området där målet är att gruppen ska kunna erbjuda en portfölj av standardprogramvaror som är gemensamma för flera olika områden. Vidare ska du säkerställa att vi är rätt licensierade, avvecklar program som inte längre behövs och driver på arbetet med att anskaffa nya program när så beslutas.
Ett exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Leda arbetet med att inför och implementera nya systemstöd i verksamheten och ansvara för att rätt information når rätt grupper
Koordinera och samordna mellan olika grupper på IT-avdelningen såväl som med användare ute i verksamheten vilket innebär att du kommer att ha många olika kontaktytor
Dokumentera arbetet samt upprätta rutiner och beskrivningar
Genomföra workshops med andra medarbetare inom Polisen
Uppdrag inom upphandling och kravställning
Förekommande administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Aktuell arbetslivserfarenhet från en samordnande roll
Goda kunskaper inom IT
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
En för tjänsten relevant utbildning
Erfarenhet av att arbeta som projektledare
Erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll

Dina personliga egenskaper
Då tjänsten innefattar många kontaktytor ser vi att du är bra på att bygga relationer, du agerar förtroendeingivande och kommunicerar på ett tydligt sätt. Vidare arbetar du strukturerat och trivs bra både i team och i att självständigt driva ditt arbete framåt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Peter Sörensen, 0732-31 00 00
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Sanna Nilsson, sanna.nilsson@polisen.se
Fackliga företrädare
Saco-S: 114 14
Polisförbundet: Sofia Ask, 010 563 87 10
ST: Johan Gertz, 010-567 70 92
SEKO Polisen: Karna Tillheden, 010 561 66 27
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Uppdragsledare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 9 januari 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A627.003/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Här kan du läsa mer om vår hantering av personuppgifter.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-09
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A627.003/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Jobbnummer
7269128

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: