Uppdragsansvarig personlig assistans

Olivia Personlig Assistans AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Olivia Personlig Assistans AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Vårt mål är att erbjuda den bästa personliga hjälpen och assistansen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Vi ska utveckla och förbättra livet för människor med funktionsvariationer. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionsvarierade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och att administrera den personliga assistansen. Vi har idag 240 kunder och närmare 1200 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Som assistent hos oss får du genomgå ett gediget utbildningsprogram som både ger dig trygghet i din yrkesroll och kunden en säker assistans.



Uppdragsansvarig (UA) till Olivia Personlig Assistans i Östergötland

Nu har du chansen att ta steget till att verkligen göra skillnad i människors vardag! Att jobba som UA hos oss är ett väldigt variationsrikt och givande arbete för dig som både vill hjälpa andra människor men samtidigt också utmana din administrativa ådra. Drivs du dessutom av att coacha medarbetare och ta personalansvar så är du rätt person att läsa vidare nedan...

Som uppdragsansvarig på OPA (Olivia Personlig Assistans) Östergötland är du operativt ansvarig för ett antal assistansärenden. Variationen på dina arbetsuppgifter är stor. Några av dessa är:
• Rekrytering
• Personalmöten, utvecklings- och lönesamtal
• Arbetsmiljöfrågor
• Hantering av vårt digitala tidrapporteringssystem som bl a inkluderar rapportering och administration av assistanstimmar samt social dokumentation
• Kontakt med Försäkringskassan och kommunen
• Tät och regelbunden kontakt med våra kunder

Arbetet håller högt tempo och ställer stora krav på stresstålighet, struktur och engagemang. Du bör även vara lösningsfokuserad i kombination med en stor portion empati och lyhördhet. Då du dagligen interagerar med kunder, assistenter och kollegor är din sociala kompetens en förutsättning för att klara av jobbet.
Vi söker i första hand dig som har rätt karaktär för arbetet, dvs dina personliga egenskaper väger tungt. Det är en klar fördel att ha erfarenhet av personlig assistans och kunskap om lagstiftning inom området.
Du kommer att ha fyra kollegor och tillsammans med oss jobbar du på båda våra kontor som finns i Linköping och Norrköping. Vårt huvudsakliga upptagningsområde är Östergötland men vi har även några mer långväga kunder. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Tjänstgöringsgrad 100% med inledande provanställning på 6 mån.
Oreglerad arbetstid.
Fast månadslön, individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.
Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 2017-06-30 (löpande urval) till andreas.blomberg@olivia.se

Olivias verksamhet grundar sig på en humanistisk värdegrund och vi arbetar efter våra ledord Tid och Omtanke samt Kunskap och Känsla. Mer information om oss finner du på www.oliviapersonligassistans.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-06-16

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Blomberg 011-288120

Företag
Olivia Personlig Assistans AB

Adress
Olivia Personlig Assistans AB
Bielkegatan 1 a
58221 Linköping

Kontorsadress
Bielkegatan 1 a 58221 Linköping

Jobbnummer
3561408

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Olivia Personlig Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Olivia Personlig Assistans AB: