Undersköterska/Vårdbiträde till Grändernas hemtjänstgrupp

Luleå kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Socialförvaltningen i Luleå, Älvsbyn eller i hela Sverige

Socialförvaltningen har medborgarnas behov i centrum och utgår ifrån socialnämndens vision "Meningsfullt liv i Luleå". Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål.

Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Folkhälsa och hälso- och sjukvård, Stöd och service, Socialpsykiatri och öppenvård, Myndighetsutövning socialtjänst samt Vård och omsorg.


Publiceringsdatum
2022-04-22

Arbetsuppgifter
Vi söker nya medarbetare till hemtjänstgruppen Gränderna i Gammelstad.

Arbetet innebär att du ger stöd och service utifrån brukarens individuella behov samt ansvarar för att brukaren får en god omvårdnad i hemmet. Du arbetar i team med olika yrkesprofessioner, för att ge brukaren bästa möjliga stöd utifrån hens behov, resurser och möjligheter.

Med fokus på brukaren ska du med hjälp av vår gemensamma värdegrund arbeta för att utveckla välplanerade och flexibla lösningar. Dokumentation är en viktig arbetsuppgift och du ansvarar för att dokumentera i Treserva enligt socialtjänstlagen.

Arbetstiderna är varierande, dag/kväll/helg.


Kvalifikationer
Du har gymnasieexamen, gärna inom vård och omsorg eller erfarenhet inom området.

Vi sätter stort värde på god samarbetsförmåga, ett positivt synsätt samt engagemang mot både brukare och arbetskamrater. Som person är du förändrings- och utvecklingsinriktad, engagerad och lyhörd mot brukare och närstående samt har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat.

Du har god datavana och dokumentationsförmåga samt förmåga att förstå, läsa, tala och skriva svenska. Du är flexibel, ansvarsfull samt innehar god empatisk förmåga. Som medarbetare tar du ansvar för din hälsa för att klara av arbetet i vård och omsorg. B-körkort är meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Bifoga dina betyg för att styrka ditt CV.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Socialförvaltningen begär att få se utdrag ur Polisens belastningsregister vid nyrekrytering.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Provanställning kan komma att tillämpas Urval sker löpande under ansökningstiden. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Luleå kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1115514".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Luleå kommun (org.nr 212000-2742)

Arbetsplats
Luleå kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Ulrica Adolfsson
0920-45 52 21

Jobbnummer
6564146

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Socialförvaltningen: