Undersköterska inom hemsjukvården

Tanums kommun / Undersköterskejobb / Tanum
2023-09-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska inom hemsjukvården" (publicerad 2024-02-05) ⬅️


Visa alla undersköterskejobb i Tanum, Strömstad, Munkedal, Sotenäs, Dals-Ed eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tanums kommun i Tanum

Omsorgsförvaltningen söker undersköterska till Hemsjukvården.

Du kommer att vara tillsvidareanställd på heltid som undersköterska inom äldreomsorgen men under ett års tid arbeta inom hemsjukvården i nära samarbete med kommunens sjuksköterskor.

Publiceringsdatum
2023-09-11

Dina arbetsuppgifter
Verksamheten arbetar utifrån biståndsbeslut och är till för personer som tillfälligtvis inte kan få sina behov tillgodosedda i hemmet. I arbetsuppgifterna ingår omsorgsarbete utifrån individuella behov och hälso- och sjukvårdsuppgifter enligt instruktion eller på delegation från arbetsterapeut, sjukgymnast och sjuksköterska. Vi erbjuder ett varierande, roligt och utmanande arbete. Det ställer därför krav på god hälsa, initiativförmåga, flexibilitet, kreativitet och samarbetsförmåga.

Kvalifikationer
Omvårdnadsprogrammet med fördjupningskurser i "vård och omsorg vid demenssjukdom", samt "Äldres Hälsa och livskvalitet " eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Godkända betyg i svenska 1 och samhällskunskap på gymnasienivå. Intresse och kunskap om demenssjukdomar är meriterande. Stor vikt läggs vid god samarbetsförmåga och erfarenhet av vård- och omsorgsarbete samt personlig lämplighet. För att lyckas i uppdraget behöver du vara trygg i dig själv och kunna arbeta självständigt. Grundläggande datakunskaper är ett krav. Krav på att du har skyddad yrkestitel som undersköterska eller omfattas av övergångsbestämmelserna för att erbjudas en tillsvidaretjänst.

Övrig information
Månadslön och övriga anställningsförmåner enligt gällande kollektivavtal. Tanums kommun eftersträvar en rökfri arbetsmiljö. Därför ser vi gärna att du är rökfri. Du är välkommen med frågor till enhetschef Martina Lind, 0525- 181 75 eller samordnare Sandra Mattisson 0525-185 35 Fackliga företrädare nås på telefon 010-4429431. Rekryteringsarbetet påbörjas under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Välkommen till Tanums kommun - den vidsträckta kommunen vid havet! Tanums kommun är till ytan Bohusläns största kommun med små kända kustsamhällen som Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Tanum ligger strategiskt ca 1,5 h bilväg från Göteborg och Oslo. Tanums kommun är kommunens största arbetsgivare med fler än 1300 medarbetare fördelat på flera hundra olika yrkesroller. Tillsammans ger vi god service och skapar bra dagar för Tanumsborna. Hos oss får du jobba med sånt som är viktigt på riktigt. Vi är livskvalitet.

Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, personalstödsprogram, kompetensutveckling och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.

https://www.tanum.se/naringslivarbete/arbetsmarknad/ledigajobbikommunen/formanerochmojligheterforanstallda.4.2cfe40f718529bcf8d191c9.html

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/172".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tanums kommun (org.nr 212000-1348)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Omsorgsförvaltningen, Kommunal primärvård

Kontakt
Martina Lind
0525-18175

Jobbnummer
8101354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tanums kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tanums kommun: