Uddevalla Energi söker en kundservicechef med positiv energi
Uddevalla Energi AB / Chefsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uddevalla Energi AB i Uddevalla Hos oss på Uddevalla Energi har vi under en längre tid jobbat aktivt för att öka kundnöjdheten och stärka varumärket. Vi är idag en bra bit på väg i den resan vilket syns inte minst i vår nöjdkundundersökning. Vi gillar att utmana oss själva och har därför mål om att bli Sveriges bästa kundservice. Vi arbetar aktivt för en hållbar stad och vi söker ständigt nya vägar att förenkla livet för våra kunder. Din energi är framtiden.
Dina främsta arbetsuppgifter
Säkerställa en högkvalitativ kundkontakt
Utveckla verksamhetens arbetssätt
Driva och utveckla bolagets digitala kundärendehanteringsflöden
Arbeta aktivt för att bibehålla ett starkt samarbete mellan våra affärsområden och kundservice
I rollen ingår även att vid behov kunna jobba operativt i verksamheten
Som kundservicechef hos oss spelar du en central roll i vår verksamhet. Du jobbar nära och coachande med dina åtta medarbetare som idag består av sju kundservicemedarbetare och en systemförvaltare. Som kundservicechef rapporterar du till marknadschef.
Som person brinner du för service och har ett tydligt kundfokus. Som ledare är du prestigelös, självgående och besitter en stor drivkraft mot att hela tiden förbättra och utveckla. Du älskar att lösa problem, har god samarbetsförmåga samt stor social kompetens där du med din positivitet och ditt engagemang bidrar till goda relationer inom och utanför ditt verksamhetsområde. Det är en självklarhet för dig att jobba digitalt inom de verktyg som finns i bolaget samt ser digitala utvecklingsmöjligheter och fördelar med dessa. Du trivs i en värderingsstyrd verksamhet där professionell, engagerad, resurssmart och inkluderande är ledord i vardagen. För dig är det en självklarhet att komma till jobbet med engagemang och framåtanda.
Hos oss erbjuds du ett brett ansvar i ett engagerat energibolag som drivs av viljan att vara i framkant. Vi erbjuder dig en spännande framtid i ett bolag som satsar på miljön och sätter kunderna i främsta rummet. En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder vilket syns inte minst i våra regelbundna kund- och medarbetarundersökningar. Hos oss tar vi vara på varje medarbetares energi.
Publiceringsdatum2024-02-27KvalifikationerEftergymnasial utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Flera års ledarerfarenhet
B-körkort är ett krav
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
Kundservice
Digitaliserade kundprocesser
Verktyg för digital kommunikation
Information om företaget hittar du på vår hemsida
www.uddevallaenergi.se Har du några frågor är du välkommen att kontakta Fredrik Jostby, marknadschef 0522-58 07 31. Facklig representant Vision, Cecilia Selander 0522-58 07 32.
Tillträdesdag Efter överenskommelse.
Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan senast 2024-03-24. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vid frågor om ansökningsprocessen kontakta Ellinor Forsberg, HR-chef, 0522-58 07 26.
Uddevalla Energi är uddevallabornas eget energibolag. Det betyder att vi kan lägga all energi på sånt som gynnar invånarna, staden och vår miljö. Vi kallar det positiv energi, och med den kan vi förändra världen men vi börjar här. Våra affärsområden är elnät, elhandel, energilösningar, fiber, fjärrvärme, renhållning och pellets. Uddevalla Energi omsätter cirka 700 miljoner kronor och har 180 anställda. Verksamheten har funnits sedan 1857.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-24
https://apply.workspacerecruit.com/job/14465
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uddevalla Energi AB (org.nr 556036-6170),
http://www.uddevallaenergi.se Lilla Nygatan 7 St (
visa karta)
451 32 UDDEVALLA
Jobbnummer 8500728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.